اعزام قطارهای فوق‌العاده در ساعات پیک متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: قطارهای فوق‌العاده در ساعت‌های پیک ترافیک به ایستگاه‌ها اعزام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حامد عباسی‌نامی با اشاره به تمهیدات اجرا شده در مترو همزمان با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با افزایش مسافران مترو، برنامه‌ریزی حرکت قطارها با پایش دوره‌ای و مستمر آمار میزان مسافر ورودی در خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه انجام می‌شود.

وی گفت: قصد داریم با استفاده از توان داخلی و مدیریت هزینه‌ها، بازسازی قطارها و زیرساخت‌های متروی تهران را با جدیت دنبال کنیم و در تلاش هستیم با بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش تعداد مسافران، بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: نظافت، رفع نواقص ایستگاه‌ها، باجه‌ها و دستگاه‌های فروش بلیت، نصب انواع پیام‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و بهسازی مسیر ورود و خروج ایستگاه‌ها از جمله اقداماتی است که در طرح استقبال از مهر انجام شد.

وی گفت: برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها، نیازمند ناوگان جدید هستیم و نمی‌توان در حال حاضر به صورت جدی سرفاصله حرکت قطارها را تغییر داد، اما تلاش می‌شود در ساعات پیک ترافیک و ازدحام، با اعزام قطارهای فوق‌العاده، تراکم مسافری خطوط را کاهش دهیم.

عباسی‌نامی افزود: به منظور ایمن‌سازی حرکت قطارها در سال جاری ۱۰ رام قطار از خطوط درون شهری و دو دستگاه لوکوموتیو از خط پنج نوسازی شده است و در تلاش هستیم بازسازی دو رام قطار دیگر نیز به‌زودی به اتمام برسد و به چرخ سرویس‌دهی باز گردد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو با شرایط سختی برای تأمین ناوگان و خرید قطعات، ثابت و متحرک روبه‌رو است، گفت: سوزن‌های ایستگاه شهرری در خط یک با دانش فنی کارکنان مترو نوسازی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، دانش‌آموزان و دانشجویان شهر تهران می‌توانند برای دریافت کارت مترو ثبت نام کنند و با استفاده از این کارت تا یک سال از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

کد خبر 607949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.