۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
بارش پراکنده در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در برخی نواحی کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در غالب نقاط و کاهش محسوس دما در شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز _دوشنبه چهارم مهرماه_ در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، شرق اردبیل و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (پنجم و ششم مهرماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: روز پنجشنبه (هفتم مهرماه) در گیلان و مازندران و روز جمعه (هشتم مهرماه) در مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود. امروز (چهارم مهرماه) در نواحی شرق، شمال شرق، مرکز، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا (پنجم مهرماه) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جمعه مجدد برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در نواحی شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور امروز _دوشنبه چهارم مهرماه_ کاهش دما رخ خواهد داد که در بخش‌هایی از شمال شرق کشور این کاهش دما محسوس خواهد بود و از سه‌شنبه تا پایان هفته در این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز دریای خزر مواج خواهد بود؛ همچنین طی دو روز آینده نیمه‌غربی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا _سه‌شنبه پنجم مهرماه_ صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ و روز چهارشنبه (ششم مهرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود؛ طی امروز و فردا (چهارم و پنجم مهرماه) اهواز با دمای ۴۰ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای شش درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 607932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.