پلاک «شهر خلاق صنایع دستی» در ورودی میدان امام (ره) نصب شد

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: پلاک «شهر خلاق صنایع دستی» به‌عنوان یک نشان بین‌المللی که توسط سازمان یونسکو به اصفهان اهدا شد، در ورودی گذر سعدی به سمت میدان امام (ره) نصب شد.

محسن معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به‌عنوان دبیرخانه نظام پیشنهادات شهروندی و بستر ارائه پیشنهاد توسط شهروندان برای ایجاد شهری خلاق، پویا و نوآور در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در راستای ارتقای شهر، از طریق مراجعه به درگاه http://idea.isfahan.ir/ و انتخاب گزینه پیشنهادات شهروندان، ایده‌های خود را ثبت کنند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام ایده‌های ثبت شده توسط شهروندان پس از بررسی به کمیته تخصصی مربوطه ارجاع می‌شود و در صورت دارا بودن ابعاد تخصصی اقداماتی در راستای عملیاتی کردن آن در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: به صاحبان ایده‌هایی که قابل قبول واقع شود، توسط شهرداری هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اصفهان در سال ۱۳۹۴ از سوی شبکه شهرهای خلاق سازمان یونسکو به‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد و با توجه به اینکه حدود یک‌سوم از صنایع دستی کشور در نصف‌جهان وجود دارد، دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی اصفهان در اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری تشکیل شد که وظیفه اصلی آن مسئله‌یابی در حوزه صنایع دستی و حل آن است.

معصومی تصریح کرد: سازمان یونسکو به صورت ویژه روی شهرهایی که جزو شبکه شهرهای خلاق جهان قرار می‌گیرند، فعالیت می‌کند و علاوه بر آن، این شهرها، در حوزه گردشگری پیشرفت زیادی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان از هفتم تا یازدهم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که دبیرخانه شهر خلاق صنایع دستی نیز در این نمایشگاه غرفه دارد و با عنوان «شهرهای خلاق صنایع دستی کشور» شامل اصفهان، سنندج، کرمانشاه، رشت و بندرعباس، این شهرهای خلاق را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: پلاک «شهر خلاق صنایع دستی» به‌عنوان یک نشان بین‌المللی که توسط سازمان یونسکو به اصفهان اهدا شد، در ورودی گذر سعدی به سمت میدان امام (ره) نصب شد.

کد خبر 607861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.