تخلیه برخی از مدارس ناحیه ۵ اصفهان به دلیل فرونشست زمین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: برخی از مدارس ناحیه پنج اصفهان به دلیل فرونشست زمین تخلیه شده است.

مجید نسیمی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، درباره تخلیه برخی از مدارس ناحیه پنج اصفهان به دلیل فرونشست زمین اظهار کرد: این مدارس به‌منظور تأمین امنیت و سلامت دانش‌آموزان تخلیه شده و در آستانه سال تحصیلی جدید، محصلان در دیگر مدارس همان نواحی طی دو شیفت به تحصیل مشغول هستند.

وی پیرامون اینکه با وجود مشکلات فرونشست زمین و تخلیه ساختمان‌ها در برخی از مدارس ناحیه پنج استان، ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان در دیگر مدارس این نواحی انجام شده است، افزود: در حال حاضر دانش‌آموزی در این ناحیه نیست که نتواند در کلاس درس حضور نداشته باشد.

استقرار دانش‌آموزان ناحیه ۵ طی ۲۰ روز در مدارس آماده تحویل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۰ روز آینده دو مدرسه با استاندارهای لازم در ناحیه پنج اصفهان آماده و تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود، گفت: پس از آماده‌سازی و تحویل، دانش‌آموزان ناحیه پنج می‌توانند با خیالی آسوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی برای تحصیل در این مدارس مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال تحصیلی جدید، تمام مدارس اصفهان در دو شیفت فعالیت می‌کنند و هیچ مدرسه‌ای به صورت سه شیفت در سطح شهر دایر نیست.

توزیع ۷۰۰ کیت آموزشی در مدارس مناطق محروم اصفهان

نسیمی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید، ۷۰۰ کیت آموزشی ریاضی و علوم برای مدارس ابتدایی خاص مناطق محروم در استان خریداری و توزیع شده است.

وی درباره اینکه بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ تومان برای خرید کیت‌های آموزشی در مدارس مناطق محروم استان اصفهان هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود دو میلیارد و ۱۰۰ تومان از اعتبارات دولتی و یک میلیارد و ۱۰۰ تومان از طرف مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه تأمین و ارتقای وسایل آموزشی و کمک آموزشی نقش اساسی در بهبود وضعیت آموزش دارد، گفت: خریداری ۷۰۰ کیت آموزشی ریاضی و علوم برای مدارس ابتدایی خاص مناطق محروم در آستانه سال تحصیلی جدید اقدامی استثنایی است چراکه نسبت به سال گذشته با این حجم خرید تجهیزات نداشته‌ایم.

توزیع ۱۵۰۰ تجهیزات آموزشی در هنرستان‌های اصفهان

وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۵۰۰ قلم انواع وسایل و تجهیزات آموزشی در کارگاه‌های هنرستان این استان با هدف ارتقای آموزشی در سال‌جاری، تصریح کرد: امسال بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای خریداری تجهیزات در مدارس استان تخصیص یافته که از این مبلغ در حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان خاص خرید کالاهای هنرستان‌ها بوده است.

نسیمی ادامه داد: با ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در حدود ۸۵ هزار قلم کالا برای کل مدارس استان اصفهان طی سال تحصیلی جدید تجهیزات آموزشی خریداری شده که از این تعداد ۱۵۰۰ قلم لوازم خاص مدارس هنرستانی است.

وی درباره اینکه از مجموع اعتبارات دولتی استان، بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان، به‌منظور تأمین تجهیزات آموزشی، غیرآموزشی، هوشمندسازی و سالن‌های ورزشی مدارس استان اصفهان تخصیص یافته است، اظهار کرد: در حدود شش میلیارد تومان نیز برای تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و لوازم موتورخانه‌های مدارس استان هزینه شده است.

کد خبر 607859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.