دومین موزه رسمی شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد گفت: با توجه به استقبال خوبی که از موزه تشریفات و بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر انجام شد، دومین موزه رسمی شهرداری یزد با عنوان «موزه بلدیه» راه‌اندازی خواهد شد.

حامد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بحث راه‌اندازی و فعالیت موزه در شهرداری یزد از سال‌های قبل مطرح بوده است، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته اشیای با ارزش بسیاری در شهرداری وجود داشت که شرایط نگهداری مناسبی نداشت.

وی تصریح کرد: در طول سال آثار دیگری از سوی بخش‌های مختلف به انبار شهرداری منتقل می‌شد که از جمله آنها می‌توان به در ساختمان‌های قدیمی و بعضی کوزه‌ها، پنجره‌های قدیمی، زنجیرها و چرخ‌های چاه‌کنی، بعضی لوازم اداری و موارد مختلف اشاره کرد که هر کدام از این موارد به دلیل ویژگی‌های خاص، از ارزش بالایی برخوردار است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با اشاره به راه‌اندازی موزه تشریفات و بین‌الملل شهرداری یزد، گفت: این موزه به عنوان نخستین موزه شهرداری یزد با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید و مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موزه تشریفات باعث شد آثار و هدایایی که شهرهای خواهرخوانده به یزد داده بودند، در شرایط بسیار خوب و امنیت بالا نگهداری شود و به همین دلیل بحث راه‌اندازی و ایجاد دومین موزه شهرداری یزد با عنوان «موزه بلدیه» قوت بیشتری به خود گرفت.

سلطانی گفت: با ایجاد موزه بلدیه، تمام آثار ارزشمندی که در شهرداری یزد وجود دارد، به عنوان اموال موزه‌ای به صورت متمرکز و در شرایط استاندارد نگهداری و از خرابی آن جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، آن است که این موزه به واسطه اینکه به صورت رسمی و با مجوز افتتاح می‌شود، همانند موزه تشریفات و امور بین‌الملل در معرض بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر 607794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.