تغییر نرخ سرویس مدارس در قم

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به تغییر و تصویب نرخ جدید سرویس مدارس، گفت: نرخ سابق سرویس مدارس موجب شده بود رانندگان تمایلی برای فعالیت در این حوزه نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، علی نیک اظهار کرد: نرخ سابق سرویس مدرسه به ازای هر دانش‌آموز ۲۷۵ هزار تومان تعیین‌شده بود که با پیشنهاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و تصویب شورای اسلامی شهر، افزایش یافت.

وی افزود: در نرخ جدید سرویس مدارس که از ابتدای سال جاری امسال اجرا خواهد شد سرویس مدرسه با پراید و تیبا و خودروهای مشابه با ۴ دانش‌آموز ۲۸۱ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۲۹ هزار تومان تعیین شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم خاطرنشان کرد: نرخ سرویس مدرسه با سمند و پژو و خودروهای مشابه با چهار دانش‌آموز ۳۰۵ هزار تومان و با احتساب تعطیلی پنجشنبه ۳۵۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم اضافه کرد: نرخ سرویس مدرسه با خودروی ون با احتساب تعطیلی پنجشنبه ۱۸۷ هزار تومان و بدون این تعطیلی، ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان تصویب شده است.

نیک بابیان اینکه طبق آئین‌نامه اجرایی سرویس مدارس، وظیفه ساماندهی و احراز صلاحیت رانندگان برعهده شهرداری است، تاکید کرد: بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و خاص به دلیل پرداخت هزینه بالا به رانندگان سرویس مدارس موجب شدند تا مشکلاتی در تأمین سرویس مدارس عادی به وجود بیاید.

وی ادامه کرد: طی دو سال گذشته و به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از فعالان این حوزه جذب مشاغل دیگر شدند که مشکلاتی را در ابتدای سال تحصیلی جاری ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه متوسط پیمایش سرویس مدرسه در قم حدود پنج کیلومتر است، گفت: در سال تحصیلی جدید امسال، شهر قم دست‌کم به ۳۰۰۰ هزار سرویس مدرسه نیاز دارد که بخش عمده آن از طریق همکاری با تاکسی‌های اینترنتی و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 607692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.