مجلس منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: خانواده مهسا امینی مطمئن باشند که مجلس براساس وظیفه قانونی که دارد با جدیت ابعاد پرونده فوت مهسا را دنبال و واقعیت را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

به گزارش ایمنا، علی حدادی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت‌یاب مجلس، اظهار کرد: بار دیگر به خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گویم. با توجه به مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور برای پیگیری ابعاد فوت خانم امینی داد، اولویت اصلی ما بر این شد که بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای ابعاد این پرونده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با دعوت از مسئولان فراجا، پزشک قانونی و مجموعه‌های مختلفی که با این پرونده در ارتباط بودند، ابعاد فوت خانم امینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با افراد حاضر در ون صحبت کردیم

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: در بررسی‌های خود جوانب مختلف را لحاظ کردیم، حتی با افراد دیگری که در ون گشت ارشاد حضور داشتند صحبت کردیم. جمع‌بندی فعلی نشان می‌دهد خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است.

حدادی اضافه کرد: نظریه تخصصی پزشکی قانونی در خصوص دلیل فوت خانم مهسا امینی هنوز اعلام نشده است و منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از اعلام نظر تخصصی پزشکی قانونی در خصوص دلیل فوت، کمیته حقیقت‌یاب مجلس جمع‌بندی نهایی و جامعی خواهد داشت و آن را به استحضار ملت ایران خواهد رساند.

حدادی تاکید کرد: خانواده امینی مطمئن باشند که مجلس بر اساس وظیفه قانونی که دارد با جدیت ابعاد این پرونده را دنبال کند. مجلس واقعیت را به خانواده امینی و مردم اطلاع خواهد داد و تاکنون براساس جمع‌بندی انجام شده، خانم امینی مورد هیچ گونه ضرب و شتمی قرار نگرفته است، با این وجود منتظر اعلام رسمی دلیل فوت از سوی پزشکی قانونی هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 607674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.