ساماندهی بافت فرسوده در پایتخت مورد توجه قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات تشویقی در خصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به‌ دلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند و با وجود اختلافات این چنینی زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _شنبه دوم مهرماه_ با حضور در جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی در حوزه بافت فرسوده شهر تهران که به میزبانی شورای اسلامی شهر و با حضور پرویز سروری، مهدی عباسی و جعفر شربیانی از دیگر اعضای شورای ششم شهر و به‌همراه برخی مسئولان مدیریت شهری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بافت‌های فرسوده مبحثی قدیمی در تهران و در کلانشهرهای دیگر است، اظهار کرد: بر اساس اهمیت این موضوع در دوره‌های گذشته که در شورای اسلامی شهر حضور داشتیم، جلسات بسیاری را با موضوعاتی همچون بازسازی و نوسازی این بافت‌ها برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته مصوب شد تا میزان بازسازی در تهران ۱۰ درصد باشد که علی‌رغم این نرخ تعیین شده در همان زمان میزان این اقدامات به ۱۲ درصد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان بازسازی، ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده نسبت به حجم فعلی آن در پهنه شهری روز به روز در حال افزایش است، گفت: با افزایش این حجم از بافت فرسوده در تهران و آن دو درصد مازادی که در این خصوص انجام شد کارساز نبوده و به تعداد و حجم ساختمان‌های فرسوده و بافت فرسوده اضافه شد که این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: لازم است در ابتدا بدانیم که ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، دارای استاندارد و ایمنی لازم نیست.

چمران تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌هایی که در این حلقه قرار دارند با کوچک‌ترین ارتعاش و لرزه‌ای تخریب و منجر به آسیب‌های جدی جانی خواهد شد، خطر به‌طور ذاتی در بافت‌های فرسوده عجین شده است و باید به سرعت اقدامات ضروری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات تشویقی در خصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به دلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند است، گفت: با وجود اختلافات این چنینی زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی مانده است.

کد خبر 607552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.