اجرای طرح آزمایشی «استفاده خودروهای با بیش از ۱۰ سرنشین از لاین ویژه» در تهران

معاون حمل‌ونقل شهردار تهران از افزایش ۱۵ درصدی ترافیک در اولین روز مهرماه خبر داد و گفت: طرح آزمایشی «استفاده خودروهای با بیش از ۱۰ سرنشین از لاین ویژه» در بزرگراه‌های امام علی(ع)، چمران و اشرفی اصفهانی در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مجتبی شفیعی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر در شهرداری این کلان‌شهر، اظهار کرد: با توجه به شناور شدن ساعت فعالیت مراکز آموزشی و سازمان‌ها پیش‌بینی می‌شود که ترافیک تهران ۳۰ درصد افزایش یابد که البته برآورد کردیم در هفته نخست مهرماه با توجه به آموزش از راه دور تعدادی از مراکز آموزشی و تعطیلات پیش‌رو، حدود ۲۰ درصد افزایش ترافیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌ها، ترافیک تا ساعت ۸ امروز _شنبه دوم مهرماه_ نسبت به سال‌های گذشته در محدوده طرح ترافیک ۱۰ درصد است، اما در مجموع در سطح شهر ۱۵ درصد افزایش ترافیک را شاهد بودیم، تصریح کرد: این در حالی است که مصوبات خوبی برای مهار ترافیک مهرماه تصویب شده است که یکی از آنها شناور شدن ساعت کار ادارات است و اگر به‌درستی انجام شود، ۲۲ درصد در کاهش ترافیک صبحگاهی مؤثر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران افزود: آسیب‌شناسی ترافیک نشان داده است که ۳۸ درصد از وقایع ترافیکی که منجر به انسداد و ترافیک می‌شود، خرابی خودروها است که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

وی از اجرای طرح آزمایشی «استفاده خودروهای با بیش از ۱۰ سرنشین از لاین ویژه» خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در بزرگراه‌های امام علی، چمران و اشرفی اصفهانی در حال اجرا است.

شفیعی افزود: برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است و امیدواریم تا پایان هفته ساماندهی آنها به اتمام برسد.

کد خبر 607535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.