گردشگری ایثار و شهادت در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس مؤثر است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز گفت: توجه به موضوع گردشگری ایثار و شهادت از ضرورت‌های انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت به نسل‌های آینده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، فریدون محمدی در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: توجه به موضوع گردشگری ایثار و شهادت از ضرورت‌های انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت به نسل‌های آینده است.

محمدی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف ایرانی در استان البرز، می‌توان این استان را روایتگر حماسه اقوام ایرانی در دفاع از کشور کند.

وی گفت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کنار بازسازی عملیات‌ها یا برگزاری رزمایش‌هایی برای مخاطب عام می‌تواند ضمن جذابیت برای شهروندان به رونق گردشگری در استان البرز کمک کند که البته این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف با یکدیگر است.

محمدی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا موزه‌ها مکانی برای معرفی تاریخ جنگ‌های نظامی است، گفت: هدف ما تنها احداث یک موزه نظامی نیست بلکه هدف غایی ما معرفی حماسه ملتی است که از استقلال، عزت و ارزش‌های خود در برابر دشمن متجاوز دفاع کرد، مسئله‌ای که باید با بهره‌گیری از گردشگری ایثار و شهادت این مفاهیم را به نسل‌های بعد منتقل کرد.

کد خبر 607501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.