تخریب درختان حکم محاربه دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تخریب و از بین بردن درختان حکم محاربه دارد و باید با خاطیان این موضوع طبق قانون و به صورت جدی برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _شنبه دوم مهرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: همدان دارای قنات و چشمه‌های فراوانی است که می‌توان در کنار ساماندهی آب‌های روان شهری از این ظرفیت برای رفع بخشی از مشکلات استفاده کرد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های جدول‌گذاری به گونه‌ای عمل کند که آب‌ها به منابع تعیین شده هدایت شود تا بتوانیم از آنها برای آبیاری درختان و فضای سبز استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فرهنگ‌سازی آبیاری فضای سبز و درختان درب منازل شهروندان، گفت: شهرداری باید برنامه‌هایی جهت فرهنگ‌سازی برای شهروندان و تشویق برای مشارکت آنها در آبیاری درختان داشته باشد تا بتوانیم در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تنظیف و تعمیر سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کم آبی و آلودگی هوا نیز مشکلات را مضاعف کرده است بر این اساس در موضوعات بهداشتی باید اقداماتی انجام شود.

نظری تصریح کرد: لازم است طراحی و جانمایی احداث سرویس‌های بهداشتی جدید به صورت فنی و اصولی انجام شود، همچنین باید زیبایی بصری شهری نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز شهر و حفظ و نگهداری درختان کاشته شده، گفت: در بعضی از نقاط شهر مشاهده می‌شود که چندین مرتبه به دلیل سرقت یا آتش‌سوزی درخت کاشته می‌شود و این سوال مطرح است که آیا نباید نظارتی در این زمینه باشد؟، از این رو مدیریت شهری باید با رسانه‌ها تعامل داشته باشند تا با کمک اصحاب رسانه بتوان علاوه‌بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی درستی انجام داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تخریب و از بین بردن درختان حکم محاربه دارد و باید با خاطیان این موضوع طبق قانون به صورت جدی برخورد شود.

کد خبر 607435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.