دفاع از امنیت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، دوم مهرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دفاع از امنیت» نوشت: از ابتدای شروع برخی تجمع‌ها، حمایت گروه‌های تروریستی مانند گروهک منافقین و کومله در کنار تعطیل کردن برنامه‌های عادی شبکه‌های فارسی زبان بیگانه نشان می‌داد که دشمن برای هزینه‌تراشی برنامه جدی و البته خشنی را پیگیری می‌کند.

به سرعت مشخص شد علاوه بر تخریب‌گری، شعارهای رادیکال سیاسی و تخریب بوی خون نیز به مشام می‌رسد. ضدانقلاب و گروه‌های معاند با سوار شدن بر فضای ساخته شده در رسانه‌های بیگانه ماشین کشتار خود را در شهرهای مختلف به راه انداختند تا جایی‌که تاکنون خبر شهادت هفت نفر در رسانه‌ها مخابره شده که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.

محمدرسول دوست‌محمدی چهارشنبه شب در مقابله با آشوبگرانی که در خیابان راهنمایی مشهد قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین (ع) را داشتند، بر اثر ضربات چاقو به شهادت رسید. شهید دوست‌محمدی از نیروهای هیئتی و بسیجی مشهد بود که در فعالیت‌های فرهنگی و جهادی نیز نقش ویژه‌ای ایفا می‌کرد.

علی کاظمی از دوستان شهید در خصوص فعالیت‌های این شهید می‌گوید: «یکی از آنها حضور در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب بود که نزدیک یک ماه تا ۴۵ روز در آن منطقه حضور داشت و به مردم خدمت می‌کرد. این جدا از موکب‌داری در اربعین، خدمت در ایستگاه‌های صلواتی محرم و صفر، خدمت به زوار امام رضا (ع) و جهاد او در صف مدافعان حرم بود.

وی در ادامه به ماجرای آتش زدن خیمه امام حسین (ع) توسط اراذل و اوباش و درگیر شدن شهید و دوستانش اشاره کرده و می‌گوید: «وقتی دوستان ما جلوی خیمه ایستاده بودند، فرد آشوبگری که صورتش را پوشانده بود، به سمت خیمه هجوم می‌آورد. اینجا آقای معتمدی او را از پشت می‌گیرد تا به طرف خیمه نرود. در همین حین همین آدم چاقو را درمی‌آورد و تا جایی که من دیدم دوازده سیزده تا چاقو به بازوی آقای معتمدی می‌زند. شهید دوست‌محمدی می‌آید تا آقامجتبی را نجات بدهد که خودش با یک ضربه چاقو در قلب به زمین می‌افتد.»

این اقدام ناجوانمردانه البته اولین و آخرین اقدام جنایتکارانه آشوبگران نبود. گفتنی است روز گذشته محسن داوری، فرماندار مشهد از شناسایی و دستگیری عاملان شهادت محمدرسول دوست محمدی خبر داد.

دفاع از امنیت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «برهم زنندگان امنیت منطقه را تحمل نمی‌کنیم» نوشت: در آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور صبح پنج شنبه در جوار مرقد امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم رژه نیروهای مسلح که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مرهون حماسه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان این ملت هستیم.

باقری، دفاع مقدس را سرآغاز حیات جدید ملت ایران در تاریخ کشور و عاملی برای تاریخ‌سازی و نقش‌آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی دانست و افزود: هرچه زمان می‌گذرد، این تأثیرگذاری بیش از پیش نمایان می‌شود. دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت، آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ اثبات کرده است که ملتی صلح‌طلب، مسالمت‌جو، اهل دوستی و روابط مسالمت‌آمیز و همکاری با کشورهای همسایه منطقه و جهان است. قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع از کشور و منافع ملی‌مان در برابر مستکبران و تهدیدگران است؛ البته این قدرت در هنگام مواجهه با برخی از کشورهای همسایه و دوستمان و بنابر درخواست آن‌ها برای کمک در مقابله با تروریست‌ها به کمک آن‌ها شتافت و توانست امنیت را برای این کشورها و منطقه به ارمغان بیاورد.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به مناقشات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تأکید کرد: ما همانگونه که بارها اعلام کردهایم تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه و وضعیت و واقعیات ژئوپولتیکی منطقه را تحمل نخواهیم کرد؛ به دو کشور همسایه‌مان آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل کنند و وقوع درگیری و تغییر مرزها به زور و درگیری و جنگ را برنمی‌تابیم و در کنار آن ساکت نمی‌نشینیم؛ از کشورهای همسایه‌مان در حاشیه جنوبی خلیج‌فارس هم انتظار داریم مراقب شیطنت‌ها و فتنه‌انگیزی‌های رژیم صهیونیستی باشند؛ حضور صهیونیست‌ها در کشورها و آب‌های خلیج فارس نامشروع و مخل امنیت و آرامش منطقه است و ما با رصد و اشراف کامل اطلاعاتی، تمام رفتارها و حرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه توطئه و تهدیدی علیه خود را احساس کنیم با قاطعیت هم با عناصر رژیم صهیونیستی و هم با حامیان آن‌ها به‌طور توأم مقابله و برخورد خواهیم کرد.

دفاع از امنیت

کد خبر 607367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.