اجرای طرح پلمب کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز

شهردار زرند گفت: برخی افراد برای بازیافت انواع زباله در محدوده شهر و بدون مجوز اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های غیرمجاز می‌کنند که موجب افزایش سرقت در شهر و بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای شهروندان شده است.

علی ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اجرای طرح پلمب کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز شهر خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح با همکاری دادستان، نیروی انتظامی و محیط زیست و شهرداری اجرا شده است و تا پلمب تمام کارگاه‌های بازیافتی غیرمجاز ادامه دارد.

وی افزود: برخی افراد برای بازیافت انواع زباله در محدوده شهر و بدون مجوز اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های غیرمجاز می‌کنند که موجب افزایش سرقت در شهر و بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای شهروندان شده است.

شهردار زرند افزایش کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز را ناشی از همکاری نکردن شهروندان در تفکیک زباله‌های خشک و تر دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان با برنامه‌های مدیریت شهری موجب کاهش تولید زباله می‌شود.

ضیاءالدینی تصریح کرد: اگر در منزل شهروندان زباله‌های تر از پسماندهای کاغذ و قوطی‌های فلزی و پلاستیک، نان خشک و… تفکیک شود زباله گردها کیسه‌ها را برای یافتن زباله‌های خشک پاره نخواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح رفع معارض تیرهای برق موجود در میدان دانشگاه، گفت: با توجه به وجود تیرهای برق مزاحم در این میدان، طرح جابجایی پایه‌ها در راستای تسهیل در تردد شهروندان با همکاری اداره برق انجام شد.

شهردار زرند با بیان اینکه جابه‌جایی پایه‌های برق طبق قانون وظیفه شهرداری است و اداره برق همکاری لازم را با شهرداری انجام داده است، گفت: در این طرح سه پایه برق سیمانی ۱۵ متری جابه‌جا شد تا رضایت شهروندان حاصل شود.

ضیاءالدینی با بیان اینکه لکه‌گیری و ترمیم نوارهای حفاری شده سطح شهر با استفاده از دستگاه بازیافت سیار در حال اجرا است، افزود: تولید آسفالت در مدت زمان کوتاه، تولید آسفالت در روزهای سرد سال، افزایش نیروی کارگری، کاهش استهلاک کارخانه آسفالت و استفاده از آسفالت‌های قدیمی و تخریب شده از مزایای این دستگاه است.

به گزارش ایمنا، شهر زرند در شمال استان کرمان واقع شده است. زرند با استان یزد و شهرستان بافق همچنین شهرهای راور، کرمان، کوهبنان و رفسنجان همسایه است. زرند با مرکز استان ۸۰ کیلومتر و با شهرهای رفسنجان و کوهبنان ۹۰ کیلومتر، با بافق ۱۶۵ کیلومتر و با راور ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 607327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.