ایران یک _ اروگوئه صفر/ کی‌روش، متخصص بردن تیم‌های بزرگ

تیم ملی با تک گل طارمی از سد اروگوئه با تمام ستارگان جهانی‌اش گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی با هدایت کارلوس کیروش از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب _جمعه یکم مهرماه _ در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی اروگوئه رفته بود که این مسابقه با برد ایران همراه شد.

دوستانه بین‌المللی

دیدار تیم‌های ملی ایران و اروگوئه

ورزشگاه: ان وی آرنا، سنت‌پولتن (اتریش)

تماشاگر: -

گل‌ها: مهدی طارمی (دقیقه ۷۸- برای ایران)

اخطار: بنتانکور (دقیقه ۸۰- از اروگوئه)

اخراج: -

تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند (دقیقه ۶۲- امیر عابدزاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، سید ابوالفضل جلالی (دقیقه ۶۹- احمد نورالله‌ی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۶۹- مهدی طارمی)، مهدی ترابی، سردار آزمون (دقیقه ۶۹- قلی‌زاده)

سرمربی: کارلوس کیروش

تیم ملی اروگوئه: سرخیو روشه، رونالد آرائوخو (دقیقه ۵- آگوستین روخل)، مارتین کاسرس، دامیان سوارز (دقیقه ۷۲)، ماتیاس اولیویرا، ماتیاس وسینو (دقیقه ۷۲- جوردین)، فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور (دقیقه ۴۶- نیکولاس دلا کروز)، فاکوندو پلیستری، داروین نونیز، لوئیز سوارز
سرمربی: دیگو آلونسو

داور: والتر آلدمن

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (مهدی طارمی - دقیقه ۷۸) - طارمی با یک و دو توپ را به گوشه سمت چپ برای قدوس برد. او انصاری‌فرد را راه انداخت و او توپ را به طارمی رساند تا با یک بغل پا دروازه اروگوئه را باز کند.

شرح بازی:

برخلاف انتظار این تیم ایران است که در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار دارد و به حفظ توپ می‌پردازد. باگذشت زمانی ستارگان اروگوئه‌ای کمی جلو آمدند تا بازی به تعادل کشیده شود. نیمه اول با اندک موقعیت‌های دو تیم و تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم را شاگردان آلونسو تهاجمی آغاز کردند. آبی‌پوشان اروگوئه بارها شانس خود از پشت محوطه را امتحان کردند تا بیرانوند را به دردسر بیاندزاند اما سیوهای خوب او مانع آن‌ها شد. تیم ملی نیز برنامه ویژه‌ای روی ضدحملات داشت و بازی جذاب دنبال می‌شد.

کیروش از دقیقه ۶۰ به بعد تغییرات عمده‌ای را در تیم خود ایجاد کرد و حتی عابدزاده را به جای بیرانوند به چهارچوب فرستاد. آمدن طارمی هم نبض هجومی ایران را تقویت کرد و در نهایت این لژیونر با هوشمندی خود ایران را در دقیقه ۷۸ پیش انداخت. در ادامه هم دفاع جانانه ملی‌پوشان این برد ارزشمند را برای تیم ملی به ارمغان آورد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- حرکت تیمی خوب ایران با شوت محکم ترابی همراه شد که روشه توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۱۹- نونیز از فاصله‌ای دور شوتی را به سمت دروازه ایران روانه کرد که بیرانوند با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۳- نونیز پاس بلند را با سر برای سوارز کاشت و ضربه فوروارد ناسیونال مونته ویدئو جایی در چهارچوب ایران نداشت.

دقیقه ۴۸- کاشته مستقیم و پرقدرت والورده را خلیل‌زاده در دهانه دروازه با سر دور کرد.

دقیقه ۵۰- شلیک سرکش بازیکن اروگوئه را بی راوند از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۵۴- نونیز با حرکت در عرض به سمت دروازه ایران از بیرون محوطه شوت را روانه کرد که درست به جایی رفت که بیرانوند حضور داشت.

دقیقه ۶۱- سوارز با حرکت بدن خود را از مدافع پیش رو برداشت اما ضربه فنی او به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۶۵- ترابی با یک و دو به درون محوطه اروگوئه رفت و در موقعیت تک به تک شوت خود را زد که ابتدا سرخیو روشه توپ را برگرداند و ضربه مجدد ترابی در برگشت، خط دروازه را طی کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷-

دقیقه ۶۸- مهاجم اروگوئه روی پاس بلند فرار کرد و تک ضربه او را عابدزاده با پا گرفت.

دقیقه ۸۲- بازیکن اروگوئه در موقعیت تک به تک توپ را از بالاسر عابد زاده که خروج ناامنی داشت، چیپ انداخت که توپ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

نکات ویژه:

* آرائوخو روی یکی از حملات ثانیه‌های ابتدایی ایران مصدوم و مجبور به ترک اجباری زمین در دقیقه ۵ شد.

کد خبر 607326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.