ریزش سنگین شاخص بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۲۷ هزار ۵۷ واحدی به سطح یک میلیون ۳۲۸ هزار ۱۸۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت نه هزار ۱۶۲ واحدی در سطح ۳۶۸ هزار ۵۱۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز یکی از سنگین‌ترین ریزش‌های این چندماه را تجربه کرد، در بازار امروز نمادهای فارس، وپاسار، فولاد، فملی، وامید، شپنا و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را بر بازار بورس گذاشتند و نمادهای زاگرس، آریا، شراز، شاوان، صبا، شگویا و دی بیشترین تأثیر منفی را بر بازار فرابورس داشتند، بازار بورس امروز ۲۷ هزار واحد ریزش را تجربه کرد و ارزش معاملات نیز در محدوده دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز کاهش چشمگیری داشت و به محدوده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهمی رسید، به نظر می‌رسد از لحاظ تکنیکالی شاخص می‌تواند تا محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد افت کند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۲۷ هزار ۵۷ واحدی به سطح یک میلیون ۳۲۸ هزار ۱۸۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت نه هزار ۱۶۲ واحدی در سطح ۳۶۸ هزار ۵۱۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۵۰

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۲۴۹ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۱۴۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۴۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۳۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۹ هزار ۴۴۵ و ۳۶ هزار ۱۴۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۳۱۹ و سه میلیارد ۶۴۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. همای

۴. امین یکم

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. خودرو

۴. شستا

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. ختور

۲. فمراد

۳. خوساز

۴. ولکار

۵. اتکام

بیشترین کاهش قیمت

۱. کگلح

۲. خکار

۳. وصنا

۴. کساوه

۵. خمحرح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

ریزش سنگین شاخص بورس

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: در صورتی که فردا هم روند بازار منفی باشد مهم‌ترین حمایت داینامیک شاخص از دست رفته است و احتمال ریزش بیشتری وجود خواهد داشت.

عرضه اولیه جدید بازار سرمایه

شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی (سهامی عام) به عنوان اولین شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و چهل و هشتمین نماد معاملاتی (هفتاد و چهارمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت که با شماره ۱۱۴۱۳ در تاریخ هفدهم اسفند سال ۹۴ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و در ششم دیماه سال گذشته پذیرش شده، با نماد معاملاتی" وطوبی" در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و زیرگروه سایر واسطه‌گری‌های مالی با کد ۵۶۹۹ روی تابلوی فرابورس ایران نشسته است.

شایان ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی هشتم اسفند سال ۹۴ به صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شد. مرکز اصلی شرکت در تهران محله صادقیه شمالی واقع شده و جزو واحدهای تجاری فرعی گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر (سهامی خاص) و در نهایت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است.

این هفته کدام شرکت‌ها مجامع دارند؟

شنبه دوم مهرماه

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شبندر

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت پالایش نفت بندرعباس در ساعت ۱۰:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ در استان هرمزگان، شهر بندرعباس به آدرس بندرعباس، کیلومتر ۲۰ جاده اسکله شهید رجایی، شرکت پالایش نفت بندرعباس، ساختمان آموزش برگزار می‌شود.

دوشنبه چهارم مهرماه

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده کطبس

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت ذغال سنگ نگین طبس در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ در استان اصفهان، شهر اصفهان به آدرس خیابان هزارجریب-روبروی درب شرقی دانشگاه اصفهان-نبش کوچه چهارم-ساختمان تکادو برگزار می‌شود.

افزایش سرمایه‌ها

اعلامیه پذیره نویسی عمومی درازک

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت لابراتوارهای رازک از مبلغ ۸۸۹,۵۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۱,۱۲۷,۵۱۴,۶۴۰ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۸۲,۹۸۵,۳۶۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌شود.

مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ لغایت تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ تعیین شده است.

تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق‌العاده نماد لوتوس

پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۳ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی، هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت اقدام کند.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه چنوپا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت نئوپان ۲۲ بهمن از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه ارائه شد.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شیراز

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی شیراز از مبلغ ۵,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح و بهبود ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد و همچنین استفاده از معافیت مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه فالوم

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت آلومتک از مبلغ ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه صبا

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین از مبلغ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور توسعه فعالیت‌ها در نتیجه عدم خروج وجه نقد، افزایش ظرفیت استفاده از تسهیلات بانکی و اوراق بدهی و جلوگیری از افت رتبه اعتباری که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

نقشه بازار

ریزش سنگین شاخص بورس

کد خبر 607322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.