لزوم جلوگیری از تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه_سی و یکم شهریورماه_ در چهارمین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.

رئیسی راه‌حل مشکلات فی‌مابین آذربایجان و ارمنستان را مذاکره و گفتگو دانست و افزود: همچنان‌که در اجلاس شانگهای نیز تأکید کردم منطقه تحمل هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

رئیس‌جمهور، مرزهای مشترک ایران و ارمنستان را مرزهایی تاریخی برشمرد و گفت: لازمه ارتقای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، حفاظت از این مرزهای مهم و راهبردی است.

در این دیدار نیکول پاشینیان نیز گفت: ما از تمام اراضی و سرزمین خود محافظت می‌کنیم و در مقابل هر توطئه‌ای با هدف جدا کردن ایران و ارمنستان از یکدیگر، می‌ایستیم.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین از مواضع روشن و صریح ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد.

کد خبر 607232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.