دفاع مقدس یکی از ذخایر ارزشمند تاریخ ایران اسلامی است

امام جمعه زرین شهر گفت: دفاع مقدس یکی از ذخایر ارزشمند تاریخ ایران اسلامی است، چراکه اراده خداوند متعال از آستین مرد الهی بیرون آمد و ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه زمان و بهره‌گیری از معنویت توانستند دشمنی که از پشتیبانی همه جانبه ابرقدرت‌های برخوردار بود را شکست دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام قاسم باقریان شامگاه پنجشنبه _سی و یکم شهریور ماه_ در جمع مردم و مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه از زمانی که آزادی واقعی در ایران اسلامی حاکم شد و مردم برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند، مستکبران هزاران توطئه علیه ایران طراحی کردند، اظهار کرد: در طول ۲۰۰ سال گذشته استکبار جهانی لحظه‌ای دست از طراحی توطئه‌های مختلف علیه ایران برنداشته است و در این مسیر به دنبال آن بوده تا به اهداف شوم خود دست یابد. اسناد تاریخی به خوبی نشان می‌دهد در اجرای توطئه دشمنان آسیب‌های بسیاری به مردم ایران وارد شده است.

وی دفاع مقدس را حدیث ماندگار پایداری ملت ایران در برابر دشمنان دانست و افزود: دفاع مقدس یکی از ذخایر ارزشمند تاریخ ایران اسلامی است، چراکه اراده خداوند متعال از آستین مرد الهی بیرون آمد و ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه زمان و بهره‌گیری از معنویت توانستند دشمنی که از پشتیبانی همه جانبه ابرقدرت‌های برخوردار بود شکست دهند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دفاع مقدس قله رفیع رسیدن به موفقیت ملت ایران است، تصریح کرد: ملت ایران در برابر دشمنی ایستادگی کردند که بارها توسط ابر قدرت‌های جهان تجهیزات نظامی خود را به‌روز کرده و همه نوع کمک را در زمان‌های مختلف دریافت می‌کردند.

وی جنگ ایران و عراق را یکی از پیچیده‌ترین جنگ‌های جهان دانست و ادامه داد: در آن دوران ایران تحریم‌های گسترده قدرت‌های جهان را تجربه کرد؛ هیچ‌کدام از کشورها حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند.

باقریان با بیان اینکه امروز ملت ایران در آرامش، آسایش و امنیت کامل در حال زندگی هستند، اضافه کرد: در دوره‌های مختلف که پادشاهان ایران ابر قدرت‌های جهان بودند، دشمنان خاک ایران را به تاراج برده و قسمت‌های مختلف مرزهای ایران را به بهانه‌های واهی از ایران جدا کردند، اما امروز با وحدت سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در امنیت کامل بوده و همه جهان شاهد آن هستند.

وی با بیان اینکه امروز مستکبران جهان منافع خود در خاورمیانه را در مرز نابودی می‌بینند، گفت: از بدو انقلاب تاکنون دشمنان شاهد جنایت‌های مختلف دشمنان هستیم و این مهم نشان از عجز دشمنان در مقابله با پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌هایی مختلف دارد.

امام جمعه زرین شهر خودباوری را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نخبگان و دانشمندان جوان قله‌های رفیع علمی را فتح کرد و از سوی دیگر وحدت و انسجام مردم که یکی از ثمرات دوران دفاع مقدس است روز به روز افزایش یافت و این مسئله دشمنان را عصبانی و آشفته کرده است.

وی تئوری دشمنان را هدف قرار دادن فرهنگ، دین و عزت ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان فکر جنگ سخت با ایران نیستند بلکه با جنگ نرم به دنبال اجرای توطئه‌های خود هستند از این رو میلیاردها دلار برای آشفته کردن ذهن ملت ایران هزینه کرده و می‌کنند و در تلاش هستند تا با ایجاد آشوب، التهاب و ناآرامی در کشور به مقصود خود برسند، اما قطعاً بار دیگر بصیرت مثال زدنی مردم این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

باقریان با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با عملیات رسانه‌ای بر تفکر مقاومت ملت ایران تأثیر منفی بگذارند، یادآور شد: هرچه دانشمندان ایران اسلامی به قله‌های رفیع علوم مختلف نزدیک می‌شوند فشار دشمنان افزایش می‌یابد از این رو در تلاش هستند با پیشرفت‌های به دست آمده را کمرنگ کرده و خلاءها و مشکلات را پررنگ کنند.

وی تاکید کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری تاکید بر جهاد تبیین دارند به دلیل این است که در شرایط فعلی جنگ رسانه‌ای و شناختی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چنانچه جهاد تبیین به درستی انجام شود آحاد مردم به راحتی وجود دست‌های پلید رژیم جعلی صهیونیست، انگلیس، آمریکا را در اجرای توطئه‌ها تشخیص خواهند داد.

کد خبر 607219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.