شاهد بازنشستگی زودتر از موعد ۵۵ درصد از کارگران کشور هستیم

نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه این بازنشستگی به درخواست افراد بوده و عدد ۵۵ درصد، رقم بالایی برای کشور است، گفت: کارگران استان ۵۰ درصد نسبت به کارگران در سطح کشور، فقط درخواست کار سخت و زیان‌آور دارند که علت عمده این امر سخت‌گیری های کمیسیون مربوط بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا چینی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در نشست خبری نخستین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگی که پیش روی ما قرار دارد، این است که در تدوین قوانین کار و تأمین اجتماعی، سه جانبه‌گرایی دیده نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که سازمان تأمین اجتماعی، برخی از آئین‌نامه‌های مغایر با قانون را اجرا کرده که موجب افزایش درگیری‌های میان کارفرمایان و تأمین اجتماعی می‌شود که به دنبال پرونده‌های کارفرمایان در دیوان عدالت اداری افزایش می‌یابد.

نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان افزود: امروز شاهد بازنشستگی زودتر از موعد ۵۵ درصد از کارگران کشور هستیم، زیرا قوانین سخت و زیان‌آور در کمیسیون‌ها، مختلف تعبیر می‌شود.

چینی با اشاره به اینکه این بازنشستگی به درخواست افراد بوده و عدد ۵۵ درصد، بسیار رقم بالایی برای کشور است، مطرح کرد: کارگران استان اصفهان ۵۰ درصد نسبت به کارگران در سطح کشور، فقط درخواست کار سخت و زیان‌آور دارند که علت عمده این امر سخت‌گیری‌های کمیسیون مربوط بوده که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در کمیسیون مربوطه، تنها ۳۰ درصد از درخواست‌ها پذیرفته می‌شود که این امری خوب بوده و سعی شده ملاک‌های اساسی کار و تولید مدنظر باشد.

نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته کانون کارفرمایان ۲۴ هزارنفر- ساعت آموزش را برگزار کرده است، ادامه داد: این امر با هدف بهبود شرایط در داخل واحدهای تولیدی انجام شده است.

توجه و تاکید به هشت رویکرد در انتخاب کارفرمای سرآمد

محمد گوهریان، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان، شناسایی و معرفی به جامعه است.

وی با بیان اینکه این معرفی نخبگانی به جامعه باید پیوست‌هایی از جمله بکارگیری این کارفرمایان در عرصه‌های مشورتی و حتی مربی‌گری برای دیگر کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی را به همراه داشته باشد، تاکید کرد: هماهنگی سه جلسه خصوصی با مدیران کل استان برای هر کارفرمای سرآمد، ضبط و تدوین فیلم اختصاصی، عضویت در کانون کارفرمایان به مدت سه سال بدون پرداخت حق عضویت، اهدا لوح تقدیر و معرفی به نهادهای حاکمیتی تنها بخشی از امتیازات در نظر گرفته شده برای کارفرمایان سرآمد است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه نرخ کارایی نیروی انسانی طی ۵۰ سال گذشته در ایران منفی بوده است، گفت: بر این اساس بررسی فعالیت کارفرمایان با هشت رویکرد برای کسب کارت سرآمد در دستور کار قرار گرفت.

گوهریان گفت: بررسی عملکرد کارفرمایان به مدت یکسال به طول انجامید، ۶۴ کارفرما فقط به صورت مستمر طی سه سال کارت زرین داشتند و درمجموع از بین این افراد ۹ به عنوان کارفرمای سرآمد انتخاب شدند.

کد خبر 607167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.