صدور پروانه مقاوم‌سازی در خرم‌آباد

شهردار منطقه دو خرم‌آباد از آمادگی شهرداری برای صدور پروانه مقاوم‌سازی خبر داد و گفت: شهرداری در این راستا طرح تشویقی برای مالکان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است.

علی نورایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از وجود ساختمان‌های ناایمن در حاشیه بافت مرکزی شهر خبر داد و اظهار کرد: از طریق سازمان آتش‌نشانی به مالکان پاساژهای قدیمی و ناایمن اخطار داده است.

وی افزود: ساختمان‌های جدید شدیداً کنترل می‌شود و اجازه کار در ساخت‌وسازی که طبق اصول مهندسی اعمال نشده باشد، داده نمی‌شود.

شهردار منطقه دو خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اهرم قانونی ما در این زمینه ماده صد است و به شدت با مالکان ساختمان‌هایی که استحکام‌سازی را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود.

نورایی اضافه کرد: هیچ شهروندی در خرم‌آباد درخواست پروانه تعمیرات نداده است در حالی که می‌توان از این طریق ساختمان‌ها را نوسازی کرد، چراکه عوارض شهرداری برای صدور پروانه عوارض زیاد نیست.

وی از آمادگی شهرداری خرم‌آباد برای صدور پروانه مقاوم‌سازی خبر داد و گفت: به این منظور طرح تشویقی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده که شامل تجمیع دو پلاک (یک طبقه تشویقی) و بافت فرسوده (یک طبقه) است.

شهردار منطقه دو خرم‌آباد افزود: مالکانی که پلاک آنان عقب‌نشینی دارد، تراکم تشویقی را قبل از تعویض دریافت می‌کنند.

کد خبر 607143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.