دفاع مقدس موجب رشد و تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شد

استاندار اصفهان گفت: پیشکسوتان ایثار و شهادت اعم از ارتش، سپاه، بسیج و سایر حوزه‌ها، باید مراقب باشند در خصوص دفاع مقدس تحریفی صورت نگیرد و همچنین باید زمینه انتقال این الگو به نسل‌های بعد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی، صبح امروز _پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در مراسم رژه روز ارتش ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ۲۰ ماه بیشتر از پیروزی انقلاب نگذشته بود که ارتش عراق با تحریک آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی با بهانه‌های واهی به ایران حمله کرد. با توجه به روحیه جاه‌طلبانه صدام و نبود انسجام بین نیروهای مسلح ایران تصور می‌رفت که طی مدت زمان اندکی نظام جمهوری اسلامی در این جنگ شکست خواهد خورد، اما علی‌رغم تصور همگان مردم ایران با انسجام و وحدت در یک کارزاری مجاهدانه ایثار خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی، جوانان ایران در پرتوی رهبری امام خمینی (ره) به درجاتی از معنویت و اخلاق رسیدند که وجودشان ایثارگری را فریاد می‌زد.

استاندار اصفهان گفت: اگر امروز بخواهیم پیروزی‌های به دست آمده استمرار پیدا کند، لازم است به راهبردهای دفاع مقدس توجه کنیم. یکی از وظایف مهم پیشکسوتان دفاع مقدس مراقبت از الگوهای دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعد است. نباید اجازه داد با گذر زمان از سال‌های دفاع مقدس از مؤلفه‌های معرفتی آن دوران کاسته شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران به خوبی بر اهمیت و نقش دوران دفاع مقدس در پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی واقف هستند و در این راستا تلاش می‌کند با شبهه افکند و تحریف ارزش‌های دفاع مقدس را مورد هدف قرار دهد. اما دشمنان در این هدف خود با شکست مواجه شدند.

وی تاکید کرد: به طور قطع دفاع مقدس یکی از جلوه‌های همبستگی بین مردم ایران بود که به صورت کامل در عرصه‌های امنیت سیاسی، اجتماعی و اخلاقی رقم خورد. با موفقیت‌های که در طی عمر با برکت انقلاب کسب شد. امروز نظام اسلامی را به الگو و پیش‌آهنگ حرکت ملت‌های آزادی‌خواه در منطقه تبدیل کرده است.

مرتضوی ادامه داد: دفاع مقدس باعث رشد باورهای دینی، شکوفایی استعدادها، رشد فضائل اخلاقی، افزایش انسجام اجتماعی و تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شد. این دستاوردها ذخیره انقلاب اسلامی بوده و اگر به درستی از آن استفاده شود، به طور قطع پیروزی از آن مستضعفان است.

کد خبر 607136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.