آخرین خبر از واریز حقوق شهریورماه بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره چرایی پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان در شهریورماه، گفت: اگر خزانه‌داری منابع مورد نیاز را تأمین کند، برخی از این پرداختی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته در برخی کانال‌های تلگرامی اخباری مبنی بر اینکه حقوق شهریورماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بدون اعمال افزایش پرداخت شده است، منتشر شد.

سازمان تأمین اجتماعی در این خصوص اعلام کرد: قابل توجه آنکه حتی در همان کانال تلگرامی نیز بسیاری از مخاطبان با رد این ادعا، اعلام کرده‌اند حقوق شهریورماه آنان با افزایش وعده داده شده و مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شده است.

براین اساس پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورایعالی کار در مورد حقوق بازنشستگان سایر سطوح از بیستم شهریور آغاز شده و ادامه دارد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش‌تر با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح گفت: احکام اصلاح شده جدید هم‌اکنون در سایت سازمان تأمین اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از بیستم شهریورماه با حکم اصلاحی پرداخت می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه جدید وزرای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی (که در قالب اصلاح مستمری سایر سطوح به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده بود) اعلام شد که اصلاح احکام حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهریور ماه جاری انجام شده و پرداختی‌ها نیز مطابق با احکام جدید خواهد بود.

پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه

سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره چرایی پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان در شهریورماه گفت: اگر خزانه‌داری منابع مورد نیاز را تأمین کند، برخی از این پرداختی‌ها انجام می‌شود.

از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری چه خبر؟

حمید نجف، کارشناس حوزه کار، با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: دولت در خصوص بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان ثابت را لحاظ کرد که احکام آن از شهریورماه صادر شد ولی درمورد بازنشستگان کشوری و لشگری همچنان ۱۰ درصد افزایش حقوق لحاظ می‌شود که این امر نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: بازنشستگان کشوری و لشگری چشم‌انتظار تصمیم دولت هستند که آیا برای آنها نیز این افزایش منظور خواهد شد یا نه؟

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: وقتی از تورم صحبت می‌کنیم این تورم همه افراد و گروه‌ها را شامل می‌شود و کارمند و کارگر و بازنشسته را در بر می‌گیرد. در حال حاضر با مشکلات و نارسایی‌های ناشی از تورم روبه‌رو هستیم ولی دولت‌ها همه ساله تلاش می‌کنند بر اساس تورم حقوق‌ها را افزایش دهند البته امسال اتفاقی که رخ داد این بود که بر خلاف سنوات قبل ناهماهنگی در افزایش حقوق و پرداختی‌ها را شاهد بودیم.

نجف تصریح کرد: در سال‌های گذشته تفاوت در پرداخت‌ها شاید در حد دو سه درصد بود ولی امسال در حوزه بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی را در نظر نگرفتند و مثل شاغلین دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری، افزایش ۱۰ درصد تعیین شد. این مسئله برخی نگرانی‌ها در جامعه بازنشستگان را ایجاد کرد اما در نهایت خواسته به حق آنها محقق شد.

وی با این اعتقاد که افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان دولت با توجه به نرخ تورم منصفانه نیست، افزود: قرار بود در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و شاغلان دولت نیز تصمیماتی گرفته شود که هنوز خبری نیست و تکلیفشان روشن نشده است.

این کارشناس حوزه کار در پایان بر ضرورت اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق برای همه شاغلان و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی و وضعیت معیشت آحاد جامعه لازم است که نسبت به افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری نیز همچون بازنشستگان تأمین اجتماعی تمهیدات شایسته و لازم هرچه سریع‌تر پیش بینی شود.

وام ضروری بازنشستگان واریز شد

علی خدامی، مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ واریز شد.

وی افزود: با هماهنگی بانک عامل، نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی از اعتبار سال ۱۴۰۱ برای ۳۱ هزار و ۴۷۹ نفر از مشمولان روز دوشنبه به حساب این عزیزان واریز شد.

به گفته این مسئول، این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه شده است.

کد خبر 607013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا شناس ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 1
    من مستمری بگیرم افزایش ۳۸ درصدی نداشتم چرا؟لطفا باید به کجا مراجعه بکنم
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      باسلام برای من هم واریزنشده ولی توخبرهامیگن ازشهریورپرداخت شده برای کی واریزشده لطفا بگین
  • حمیدی ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 1
    پس چرا برای من افزایش حقوق واریز نشده
  • باز نشستگی تامین اجتمایی ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    5 2
    چرا به مستمری بگیران اضافه حقوق ندادن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 1
    برای چه بر مستمری بگیران اضافه نشده