روزهای سیاه بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۱ هزار ۸۲۸ واحدی به سطح یک میلیون ۳۵۵ هزار ۲۳۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت دو هزار ۲۳۲ واحدی در سطح ۳۵۹ هزار ۶۷۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس تهران امروز نیز روند منفی در پیش گرفت و ریزش ۱۱ هزار واحدی را در پیش گرفت، شاهد سیاه‌ترین روزهای بازار سرمایه هستیم، شرکت‌هایی با پی بر ای زیر پنج واحد فروشنده‌های قوی دارند و انرژی خریداران در بازار دیده نمی‌شود، پس از گذشت دو سال وضعیت بازار سرمایه همچنان وخیم است، ریزش این روزهای هم ناشی از سیاست‌های اقتصادی غلط در حمایت از بازار سرمایه است. در بازار امروز نمادهای فارس، کگل، فولاد، تاپیکو، کچاد، شپنا و پارسان بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشتند، ارزش معاملات کمی بهبود پیدا کرد ولی نسبت به روز گذشته قدرت فروشنده‌ها و خروج نقدینگی حقیقی بیشتر بود، در بازار فرابورس نیز شرایط مشابه بود و نمادهای صبا، کزغال، اتکای، سمگا، فرابورس، شگویا و پخش بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۱ هزار ۸۲۸ واحدی به سطح یک میلیون ۳۵۵ هزار ۲۳۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت دو هزار ۲۳۲ واحدی در سطح ۳۵۹ هزار ۶۷۷ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۱۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۸۱

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۹۹ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۳۹۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۸ هزار ۹۴۸ و ۱۰۱ هزار ۶۳۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۴۰۰ و چهار میلیارد ۳۲۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. همای

۴. آفاق

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خودرو

۳. شستا

۴. خساپا

۵. خمهر

بیشترین افزایش قیمت

۱. ختور

۲. غدشت

۳. کسرام

۴. خمحرح

۵. ولکار

بیشترین کاهش قیمت

۱. فپنتا

۲. دانا

۳. وآذر

۴. ثامان

۵. وآذر

۶. ثامان

۷. دسبحاح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

روزهای سیاه بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

تحلیل: اصلاح تا سطح یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

شرایط برای عرضه زغال سنگ در رینگ صادراتی مهیا است

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی گفت: هم اکنون بورس انرژی این ظرفیت را داراست تا عرضه تمامی محصولات از جمله زغال سنگ را در تالارهای داخلی و صادراتی خود در ساختاری شفاف به انجام رساند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از تولیدکنندگان ذغال سنگ در بورس پذیرفته شده‌اند یا متعلق به شرکت‌های پذیرفته شده هستند عرضه در بورس سبب افزایش شفافیت و حفظ حقوق سهامداران این شرکت‌ها خواهد شد.

خاندوزی: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مطالبه رئیس‌جمهور است

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رئیس‌جمهور بود در حال پیگیری است. کارگروه ویژه‌ای از وزارت اقتصاد و وزارت صمت تشکیل شده تا بهره‌وری بهتری در صنعت خودرو را شاهد باشیم. دولت قصد خالی کردن شانه از مسئولیت یا کسب درآمد ندارد و به دنبال ارائه کارنامه موفق در صنعت خودرو سازی در سال‌های آینده است.

شتران

شتران با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۱A-۰۸۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ در استان تهران، شهر تهران به آدرس شهرری، جاده قدیم قم، نرسیده به باقرشهر، بلوار شهید تندگویان، شرکت پالایش نفت تهران برگزار می‌شود حضور بهم رسانند.

خنصیر

خنصیر با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۱A-۰۸۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس اتوبان تهران کرج-جنب ضلع غربی ورزشگاه آزادی-هتل المپیک برگزار می‌شود حضور بهم رسانند.

دشیمی

دشیمی با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۱A-۰۷۵ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر پایین‌تر از پارک وی مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌شود حضور بهم رسانند.

فالوم

فالوم گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

وسرمد

افزایش سرمایه وسرمد، پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه سرمد

درصد افزایش سرمایه: ۴۸ درصد، محل تأمین افزایش سرمایه: مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

چکاپا

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ (حسابرسی نشده) شرکت گروه صنایع کاغذ پارس

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ به ازای هر سهم ۲۵۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.«چکاپا» با سرمایه ثبت شده ۹,۳۵۸,۰۶۵ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ مبلغ ۲,۴۰۸,۷۸۲ میلیون ریال سود محقق کرده است.

وامید

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ (حسابرسی_شده) (شرکت پترو امید آسیا) شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم ۸۶۴ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افت داشته است «وامید» با سرمایه ثبت شده ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۷۲۸,۱۵۵ میلیون ریال سود محقق کرده است.️ شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱,۷۲۷,۵۸۲ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افت داشته است.

نقشه بازار

روزهای سیاه بورس

کد خبر 606983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.