اختصاص ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته است که از این میزان بر اساس اصلاح بودجه، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بخش اتوبوس تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و آغاز به کار ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: ستاد مهر شهر اصفهان امسال با وفاق و همدلی بین تمام ارگان‌هایی که در ایام بازگشایی مدارس همچون آموزش و پرورش، شهرداری اصفهان، پلیس راهور و استانداری مسئولیت دارند، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل ستاد مهر بر رفع مشکلات ترافیکی مهرماه تمرکز کردیم، افزود: در این راستا امروز حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده شد تا دانش‌آموزان و عموم مردم بتوانند از خدمات بهتر و ایمن‌تری برخوردار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با این اتفاقات مبارک همچنین مقرر شد در ساعات پیک ترافیک و تردد شهروندان، تعداد واگن‌های قطار شهری افزایش یابد تا شهروندان راحت‌تر بتوانند از مترو استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل و همچنین دیگر تصمیمات گرفته شده که نتایج آن تا پایان سال مشخص می‌شود، منجر به حمل‌ونقل روان، سریع‌تر و راحت‌تر شهروندان شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: این نوید را به شهروندان اصفهان می‌دهم که قرار است تا پایان سال جاری، تعداد قابل توجهی دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری افزوده شود تا به تعداد ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مجموع برسیم.

وی با اشاره به برگزاری آئین‌های بهره‌برداری پروژه‌های شهری در محلات مختلف شهر، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که یکی از بزرگترین پروژه‌های حمل‌ونقل شهری در منطقه ۱۴ و در جوار یکی از مدارس در این منطقه مورد بهره‌برداری رسید، حضور در محلات شهری و افتتاح پروژه‌ها در مناطق مختلف، به ویژه مناطق کم‌تر برخوردار شهر اصفهان، از تأکیدات و سیاست‌های این دوره مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص میزان بودجه اختصاص یافته در زمینه حمل‌ونقل عمومی در این دوره مدیریت شهری، گفت: مجموع بودجه اختصاص یافته به عرصه حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۱، حدود پنج هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش اتوبوس شهری اختصاص یافته بود، اما تا به امروز بیش از یک هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و تجهیزات ناوگان عمومی هزینه شده است که در اصلاح بودجه این رقم تغییر می‌کند و تا پایان سال به رقم ۱,۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

کد خبر 606931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.