خطر بی‌تفاوتی نسبت به محیط‌زیست

یک کارشناس‌ارشد انرژی گفت: بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل زیست‌محیطی و استفاده از منابع برای تمام جامعه دردسرساز خواهد بود و به همین دلیل دولت باید برنامه‌ریزی دقیقی پیرامون فرهنگ‌سازی تدوین کند؛ درواقع دولت باید اهمیت مسائل زیست‌محیطی را به جامعه نشان دهد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرهنگ مردم ایران اظهار کرد: در جامعه کنونی مردم باید به موضوعات زیست‌محیطی اهمیت دهند که به فرهنگ‌سازی در جامعه بازمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه در ایران آتش‌سوزی‌های بسیاری در شهرهای جنگلی مشاهده شده که این موضوع، نشان‌دهنده دشمنی مردم با طبیعت است. مردم تصور می‌کنند که منابع طبیعی ابدی بوده و می‌توان بدون عواقب آن‌ها را نابود کرد.

این کارشناس ارشد انرژی ادامه داد: رخ‌دادن چنین مسائل و آسیب‌هایی حاوی اخبار خوشایندی نیست و عملاً این آسیب‌ها نشان‌دهنده ضعف فرهنگی مردم است.

وی تاکید کرد: بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل زیست‌محیطی و استفاده از منابع برای تمام جامعه دردسرساز خواهد بود، به همین دلیل دولت باید برنامه‌ریزی دقیقی پیرامون فرهنگ‌سازی تدوین کند؛ درواقع دولت باید اهمیت مسائل زیست‌محیطی را به جامعه نشان دهد.

صفریان با اشاره به برنامه‌های دولت گفت: اگر به برنامه توسعه ششم و هفتم دولت نگاه کنیم، متأسفانه متوجه خواهیم شد که نکته حائز اهمیتی پیرامون مسائل زیست‌محیطی وجود ندارد و تنها کمی به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره شده است.

وی افزود: تأثیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مسائل زیست‌محیطی خیلی اندک است و هنگامی که جایگاه انرژی و محیط‌زیست در برنامه‌های کشور مناسب نباشد، نتیجه آن در جامعه پدیدار می‌شود.

این کارشناس ارشد انرژی اشاره کرد: در بین مردم تنها قشری از افراد با مسائل زیست‌محیطی بیشتر درگیر هستند و در این زمینه نیز فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی نقص‌های بسیاری در بخش‌های مختلف داریم و عملاً این معضل نسل به نسل منتقل شده است که همین مسئله وظیفه و بار مسئولیت را برای نسل‌های آینده افزایش می‌دهد.

کد خبر 606787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.