۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
انواع آینه خودرو

آینه خودرو یکی از مهم ترین قطعات آن است که در واقع کاربرد های حیاتی و مهمی در رانندگی دارد. چرا که شما برای اطلاع از محیط افراد خود می توانید از آیینه ها کمک بگیرید.

علاوه بر این با آینه خودرو می توانید دور بزنید، بپیچید، سبقت بگیرید و …. اما یکی از موضوعاتی درمورد این آینه ها مهم است، این می باشد که ما با انواع آنها آشنا شویم و درمورد آنها اطلاعات کسب کنیم. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم درمورد آینه خودرو با شما صحبت کنیم. پس از سایت خارج نشوید و با ما همراه باشید.

جهت خرید انواع آینه خودرو به لوازم یدکی یدک فیت مراجعه کنید.و یا با شماره ۰۲۱۳۳۹۴۷۱۹۵ تماس بگیرید.

آینه خودرو چیست؟

آینه های خودرو درواقع نقاطی که راننده با آینه های بغل قادر به دیدن آن نیست را نشان می دهد. در حقیقت آینه های داخلی ماشین نقطه های کور را نشان داده و راننده با استفاده از آن می تواند پشت خودرو مشاهده کرده و بر آن تسلط داشته باشد. البته برای یک رانندی و استفاده درست از این آینه ها راننده خودرو باید طریقه درست تنظیم آنها را بلد باشد. در بخش های بعدی ما به شما آموزش خواهیم داد.

آینه سمت راننده یا سمت چپ

همانطور که گفتیم، آینه خودرو راننده را یاری می دهد تا بتواند نسبت به اطراف خود آگاهی داشته باشد. این آینه برای زمانی است که شخصی می خواهد از شما سبقت بگیرد و شما با کمک آن از این تصمیم وی مطلع می شوید. تنظیم آینه سمت راننده باید به گونه ای باشد که با آینه وسط هم پوشانی نداشته باشد.

آینه سمت راست یا آینه شاگرد

آینه سمت راست برای کامل تر کردن میدان دید شما طراحی شده است. این آینه باید به گونه ای تنظیم شده باشد که قسمت انتهای خودرو در آن قابل مشاهده نباشد.

طریقه تنظیم کردن آینه های خودرو

قبل از اینکه برای تنظیم آینه خود اقدام کنید، ابتدا باید صندلی های خود را تنظیم کنید. صندلی خودرو باید به گونه ای تنظیم شود که پای شما به راحتی به پدال برسد. بعد از آن حتماً کمربند ایمنی خود را ببندید. چرا که نحوه شکستن شما هنگامی که کمربند نبستید با وقتی که بستید تفاوت زیادی دارد. در صورتی که قبل از بستن کمربند آینه های خود را تنظیم کنید، میدان دیدی که به آن نیاز دارید به شما داده نمی شود.

بعد از آن آینه خودرو بچرخانید تا بتوانید تمام شیشه عقب خودرو را در آن مشاهده کنید. (هنگامی که یک قسمت از شیشه بیشتر از دیگری در آینه مشحص باشد یعنی آینه شما به درستی تنظیم نشده است.) اگر آینه وسط به درستی تنظیم شده باشد، هم می توانید ترافیک پشت سر را مشاهده کنید و هم می توانید خطوط سفید را ببینید. به طور متوسط هر ۵ یا ۸ ثانیه باید به آینه بغل خودرو خود نگاه کنید تا از وضعیت اطراف خود آگاه یاشید. فراموش نکنید که قبل از پارک کردن، دور زدن، سبقت گرفتن و … باید به آینه خودرو نگاه کنید تا پیچیدن و تغییر مسیر خودرو باعث تصادف نشود.

تنظیم آینه سمت چپ باید به گونه ای باشد که حتی کوچکترین قسمت بدنه خودرو در آن نمایان نباشد. علاوه بر این آینه سمت راست زمانی درست تنظیم شده است که بتوانید انتهای خودرو را در آن مشاهده کنید. درباره تنظیم آینه ها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سه آینه چپ، وسط و راست نباید هیچ نقطه مشترکی در آن قابل مشاهده نباشد.انواع آینه خودرو عبارتند از:

آینه کامل برقی

آینه برقی خودرو قابلیت تنظیم آینه های جانبی برای دید بهتر راننده، از طریق دکمه های کنار فرمان یا کنار دستیگره را فراهم می کند. این آینه ها دکمه ای به شکل مستطیل داشته و شما به صورت برقی می توانید آنها را تصمیم کنید. سپس می توانید با دکمه ای دایره ای شکل، میزان انحنای آینه را بر طبق دید راننده به صورت الکترونیکی تنظیم کنید. هنگام پارک کردن خودرو نیز می توانید توسط آینه سمت راست موانعی مانند بلوک سیمانی و میله های محدود کننده و جو های آب و … را به راحتی تشخیص داده و بدون آسیب رساندن به خودرو آن را پاک کنید. فراموش نکنید که تنظیم صحیح و درست آینه های خودرو بغل ممکن است از هزاران تصادف کوچک و بزرگ جلوگیری کند.

انواع آینه خودرو

آینه کامل دستی

بی شک تمام افراد با این مدل آینه آشنایی کامل دارند و آن را مشاهده کرده اند. چرا که اولین نسل آینه های مجاور آینه های دستی هستند. این آینه ها بسیار کم خرج هستند و به راحتی هم تعمیر می شوند. مکانیزم عملکردی این آینه ها به شکل دستی هستند. در نتیجه اگر راننده بخواهد این آینه را تنظیم کنید، حتماً باید از دستان خود کمک بگیرد. لازم به ذکر است که در آینه سمت شاگرد که تنظیم آن برای راننده سخت می باشد، حتماً باید از سرنشین خودرو کمک گرفت.

انواع آینه خودرو

آینه های تاشو برقی

این نوع آینه ها جدیدترین مدل آینه هستند که بر خلاف مدل قبلی، قابلیت جمع شدن به صورت برقی یا همان اتوماتیک را نیز دارند. آینه های تاشو برقی را می توان یکی از بهترین نوع آینه های خودرو به حساب آورد.

یادتان باشد که این آینه ها با موتور الکتریکی جمع می شوند و برای جمع شدن آنها هیچ نیازی به اعمال فیزیکی نیست. در نتیجه هنگامی که شما در حال عبور از یک مسیر باریک هستید، بدون هیچ زحمتی می توانید تنها چند ثانیه و با استفاده از کلید آنها را جمع کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

علاوه بر این یک آپشن دیگر نیز در این آینه دارند، این است که وقتی راننده درب را قفل می کند، در این شرایط آینه خودرو ها به شکل اتوماتیک جمع می شوند. در نتیجه هنگام پارک کردن خودرو از طریق ماشین های عبوری و موتور سیکلت ها به آنها آسیبی نخواهند رسید.

شیشه آینه در مدل های مختلف طراحی می شوند. بعضی از آنها محدب هستند و برخی دیگر مقعر می باشند که آنها آینه های معمولی و تخت معروف هستند.

برای سفارش این آینه ها و همچنین تعمیر آنها می توانید با ما تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. انواع آینه خودرو را برای شما توضیح دادیم در صورت تمایل می توانید به فروشگاه اینترنتی یدک فیت مراجعه کنید و هرنوع آینه ای که می خواهید را تهیه کنید.

کد خبر 606775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.