ساماندهی رانندگان سرویس مدارس در آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرآستارا گفت: به منظور خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس این شهر ساماندهی می‌شوند.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا رانندگان سرویس حمل و نقل دانش آموزان را ساماندهی و برای آنان کارت فعالیت صادر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ شرکتی به عنوان حمل‌ونقل دانش آموزان در آستارا فعالیت ندارد و در سال تحصیلی جدید، رانندگان سرویس دانش آموزان تحت نظارت مستقیم سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا، داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن و گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط افراد در طرح ثبت‌نام سرویس مدارس دانست و خاطرنشان کرد: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام اصالت گواهینامه به پلیس راهور هدایت می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نخواهد شد.

مصاحب تصریح کرد: افراد علاقه‌مند فعالیت به عنوان راننده سرویس مدارس، باید با همراه داشتن مدارک به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا مراجعه و در سامانه سپند ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ راننده با مراجعه به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا در طرح سرویس مدارس ثبت‌نام کردند، گفت: نرخ کرایه مصوب سرویس مدارس در آستارا برای هر دانش‌آموز، ماهانه در مسافت سه کیلومتر ۲۰۰ هزار تومان است و به ازای هر یک کیلومتر ۲۰ هزار تومان به این نرخ اضافه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا از همکاری و نظارت پلیس راهور بر فعالیت سرویس مدارس قدردانی کرد و افزود: با بازگشایی مدارس، پلیس راهور شهرستان آستارا به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت خواهد کرد.

مصاحب از اولیای دانش‌آموزان آستارایی خواست به منظور پیشگیری از حوادث و مشکلات احتمالی در طول سال تحصیلی، تنها از رانندگانی برای سرویس مدارس بهره ببرند که کارت شناسایی توسط سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا برای آنان صادر شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 606518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.