۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
لیگ پُرخارجی!

فصل جدید رقابت‌ها از جمله ادوار لیگ برتر است که خارجی‌های زیادی را در راس کادر فنی و در قامت بازیکن به خود می‌بیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل جدید رقابت‌های جام خلیج‌فارس از جمله ادوار لیگ برتر است که خارجی‌های زیادی را در رأس کادر فنی و در قامت بازیکن به خود می‌بیند. اگرچه لیگ بیست‌ودوم می‌تواند به لحاظ رزومه مربیان و بازیکنان خارجی، سطح کیفی بالایی را تجربه کند اما عملکرد برخی از آنان تا اینجای کار رضایت‌بخش نبوده است که همین موضوع می‌تواند دلیلی بر بیهوده‌بودنِ حضور خارجی‌ها باشد. در ادامه قصد داریم عملکرد بازیکنان خارجی لیگ برتر در تیم‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم:

صنعت نفت آبادان

برزیلی‌های آبادان از چهار سهمیه خارجی خود تنها یک سهمیه را صرف خرید شیرالدین بابایوف، مهاجم ۲۳ ساله اهل تاجیکستان کردند که علی‌رغم تکنیک بالا، هنوز موفق به عملکرد مطلوبی برای نفتی‌ها نشده است. این مهاجم جوان از شش بازی برگزار شده، تنها در هفته سوم رقابت‌ها برای تیم خودش موفق به گلزنی شده است که این آمار برای یک مهاجم می‌تواند نگران کننده باشد.

لیگ پُر خارجی!

تراکتور تبریز

قربان بردیف، سرمربی روس پرشورهای تبریزی برای پست هافبک و مهاجم دست به خرید ریکاردو آلوز و گوستا واجنین زد که با توجه به عملکرد این بازیکنان به نظر می‌رسد تراکتور دست به خریدهای اشتباه نزده باشد. ریکاردو آلوز، هافبک خلاق و خوش‌تکنیک پرشورها است که در شش بازی اخیر موفق شده چهار پاس گل را به ثبت برساند تا مقتدرانه در صدر جدول پاس گل‌دهندگان لیگ باشد گوستاواجنین، اگر چه موفق به گلزنی نشده اما در هفته پنجم سازنده گل برای دیگر بازیکنان تراکتور بوده و در ترکیب بردیف جزو بازیکنان تأثیر گذار است.

آلومینیوم اراک

مهدی رحمتی برای حضور موفق در فصل جدید رقابت‌ها در پست مهاجم، زاپاتا و یوئل را خریداری کرد که عملکرد این بازیکنان این گونه نشان می‌دهد که اراکی‌ها در خرید بازیکن خارجی چندان موفق عمل نکرده‌اند. دو مهاجم جوان آلومینیوم در شش هفته گذشته نه در بازی‌سازی موفق بوده‌اند و نه در امر گلزنی خوب ظاهر شده‌اند و همین موضوع سبب می‌شود این بازیکنان را تا به اینجا، کارآمد نبینیم.

لیگ پُر خارجی!

سپاهان اصفهان

طلایی‌پوشان اصفهان پیش از آغاز لیگ برتر دست به خرید مانوئل فرناندز در پست هافبک، کامسوبا در پست وینگر و رناتو داسیلویرا و جونیور در پست مدافع مرکزی زدند که با گذشت شش هفته از لیگ برتر به جز فرناندز که در هفته دوم برای این تیم موفق به گلزنی شد و در بازی‌سازی‌ها نیز تأثیرگذاری زیادی داشته است، شاهد عملکرد مطلوبی از سوی دیگر بازیکنان این تیم به ویژه کامسوبا نبوده‌ایم. دو مدافع برزیلی سپاهان، لغزش‌های زیادی داشته‌اند که گل به خودی رناتو در مقابل گل‌گهر، بارزترین آن‌ها است و همین موضوع باعث می‌شود خرید زردپوشان را هم تا حدودی بحث‌برانگیز ببینیم.

نساجی مازندران

حمید مطهری مانند اکثر مربیان لیگ برتر برای تقویت خط حمله خودش دست به خرید آداما نیانه زد که این مهاجم ۲۹ ساله برخلاف عملکرد مناسب در دیدار دوستانه با خوشه طلایی در لیگ برتر چندان موفق نبود. این بازیکن اگرچه یکی از مهره‌های قابل اتکای حمید مطهری است اما از شش بازی که برای این تیم به میدان رفته، موفق به گلزنی در بازی‌های رسمی نشده تا مهاجم ۲۹ ساله نساجی نیز تا یکی از خارجی‌هایی باشد که به لحاظ کیفی آنچنان که باید و شاید رضایت‌بخش ظاهر نشده باشد.

لیگ پُر خارجی!

استقلال تهران

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با نظر فرهاد مجیدی دست به خرید عزیزبک آمانوف در پست هافبک، رافائل داسیلوا به عنوان مدافع میانی و کوین یامگا برای تقویت خط حمله خود زدند. خارجی‌های استقلال در این فصل موفق به جلب رضایت ساپینتو شدند و به غیر از عزیز بک آمانوف که هنوز فرصت بازی برای این تیم را پیدا نکرده است دو بازیکن دیگر عملکرد مناسبی از خودشان به جاگذاشته‌اند. کوین یامگا در هفته‌های دوم، سوم و ششم موفق شد علاوه بر پاس گل در گلزنی هم مشارکت داشته باشد تا خط حمله استقلال کمبودی را حس نکند. رافائل نیز یکی از مهره‌های ثابت خط دفاعی ساپینتو است که تاکنون خیال کادر فنی آبی‌پوشان از بابت دفاع را راحت کرده است.

پیکان تهران

خودروسازان برای فصل جدید رقابت‌ها در پست مهاجم تصمیم گرفتند با جذب شرزود تمیروف و الوکو، جان تازه‌ای به خط حمله خود ببخشند اما این دو بازیکن در شش هفته اخیر توقعات مجتبی حسینی را برطرف نکرده‌اند و به‌رغم اینکه فرصت بازی داشته‌اند، موفق به گلزنی نشده‌اند. به نظر می‌رسد پیکان دیگر تیم لیگ برتری باشد که در خرید بازیکن خارجی کمی عجولانه عمل کرده است.

لیگ پُر خارجی!


گل گهر سیرجان

بدون تردید یکی از تیم‌هایی که در این فصل با حضور خارجی‌ها دست به خلق شگفتی زده، گل‌گهر سیرجان است. امیر قلعه‌نویی با حضور گومز در خط هافبک، کیروش استنلی و بایناما در خط حمله به لحاظ مهره کم و کاستی ندارد به ویژه که هر سه بازیکن خارجی ژنرال کیفیت لازم را از خودشان نشان داده‌اند اما جالب است بدانید خارجی‌های گل‌گهر در شش هفته اخیر برخلاف حضور در ترکیب این تیم موفق به خلق موقعیت گل یا تأثیرگذاری آن‌چنانی در بازی نشده‌اند.

ذوب آهن اصفهان

گاندوهای اصفهانی با خرید احسان پنجشنبه در پست هافبک در نظر داشتند کم و کاستی‌های خودشان را در فصل گذشته جبران کنند اما این هافبک جوان و اهل تاجیکستان در شش هفته اخیر در نقش یک بازیکن تأثیرگذار برای سبزپوشان ظاهر نشده است. پنجشنبه در اکثر دقایق به عنوان یار ذخیره وارد میدان شده و باید دید مهدی تارتار در ادامه دست به احیای این بازیکن خواهد زد یا خیر؟

لیگ پُر خارجی!

فولاد خوزستان

شاگردان جواد نکونام که این فصل در قامت یک مدعی ظاهر شده‌اند تا حدودی گربه سیاه تیم‌ها و لیگ برتر محسوب می‌شوند. فولاد برای لیگ بیست‌ودوم علاوه بر تمدید با پاتوسی وکولیبالی، در پست دروازه‌بان کریستوفر کنت را جذب کرد تا هم در رقابت‌های آسیایی و هم رقابت‌های داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. موسی کولیبالی یکی از مهره‌های اثرگذار نکونام در خط دفاع است که علاوه بر کارهای دفاعی مشارکت خوبی در حمله دارد و در هفته سوم نیز موفق به گل زنی شده است.

آیادا پاتوسی اگرچه نیمکت‌نشین نماینده خوزستان است اما هر بار به عنوان یار تعویضی راهی میدان شده بار هجومی این تیم را افزایش داده است و مهم‌ترین گل وی تا به اینجا باز کردن دروازه سپاهان در دقایق پایانی بوده است. کنت نیز با توجه به تفکرات دفاعی نکونام عملکرد موفقی داشته اما در مقایسه با دیگر بازیکنان خارجی این تیم انتقادات بیشتری را نسبت به خودش وارد کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عملکرد او در مقابل تراکتور اشاره کرد.

مس رفسنجان

مس رفسنجان به عنوان تیمی که در لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد دست به خرید مهاجمان کهنه‌کاری همچون پریرا و گادوین منشأ زد. در خط دفاعی نیز با جذب جفرسون باهایا از برزیل یک خط دفاعی بی نقص را برای خودش ایجاد کرد. پریرا به جز گلزنی در هفته اول برای مس تاکنون تأثیر مثبت دیگری نداشته است و منشأ نیز در طول حضور خودش در شش بازی دستاوردی جز یک پنالتی از دست رفته ندارد
در میان خارجی‌های مس تنها مدافع این تیم تاکنون انتظارات کادر فنی مس را برآورده کرده است و باید دید دو مهاجم زهر دار رفسنجانی‌ها یک فصل موفق را پشت سر می‌گذارند یا خیر؟!

لیگ پُر خارجی!

پرسپولیس تهران

یحیی گل‌محمدی که درنظر دارد با تیم پرمهره خودش به نوار قهرمانی برگردد، تا این لحظه موفق‌ترین سرمربی در انتخاب بازیکن خارجی بوده است. قرمزپوشان با خرید یورگن لوکادیا، یک خط حمله زهردار را برای خودشان دست و پا کردند چراکه این مهاجم هلندی با زدن چهار گل در سه دیدار هم اکنون به عنوان آقای گل لیگ شناخته شده است. ولسیانی در پست مدافع میانی یک عملکرد بی‌نقص از خودش به نمایش گذاشته است و کلین‌شیت‌های پی‌درپی بیرانوند این موضوع را ثابت می‌کند. وحدت هنانوف و دیاباته، دیگر بازیکنان خارجی پرسپولیس هستند که هنوز فرصت بازی برای‌این تیم را پیدا نکرده‌اند. البته روز گذشته برخی منابع خبری از مصدومیت شش هفته‌ای دیاباته خبر دادند و به نظر می‌رسد حضور این مهاجم در پرسپولیس برای وی خوش یمن نبوده و به این زودی‌ها وی برای قرمزها به میدان نمی‌رود.

کد خبر 606422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.