بازسازی عملیات والفجر۸ در باغ موزه دفاع مقدس مازندران

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر۸ به مدت پنج شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا اجرا می‌شود، گفت: یادواره‌های شهدا با عنوان «آبروی محله» نیز در هفته دفاع مقدس از گلوگاه تا رامسر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری ویژه تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، مرحله‌ای از توانمندسازی ملت شریف ایران اسلامی را شاهد بودیم که باید معارف این گنجینه ناب برای همگان تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند، فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس از یادها برود، چراکه یاد و ذکر شهدا برای جامعه برکت و رحمت است، گفت: استمرار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه اقشار مختلف باشد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس برنامه‌هایی با شعار ما مقاوم هستیم در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: دشمنان اسلام تلاش دارند با بهره‌گیری از حوادث و رخدادهای جامعه، روحیه شهادت‌طلبی را در ملت ایران کم‌رنگ کنند که باید درصدد بصیرت‌افزایی باشیم.

سردار مسلمی ضمن گرامیداشت مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر به تقارن ایام رحلت رسول گرامی اسلام (ص)، شهادت امام رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: رویداد ملی تحت عنوان قهرمان شهیدم در کشور برنامه‌ریزی شده و در استان نیز در قالب تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگری، اکرام حسنی، بزرگداشت شهدای محله، حلقه‌های وصل، بهشت گردی، عطرافشانی گلزار شهدا، قاب ماندگار، تماشاخانه، نمایی از بهشت، نهضت وصیت نامه خوانی و… با قوت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فضا سازی محیطی متناسب با هفته دفاع مقدس در سطح محلات انجام شده است، گفت: برنامه‌های این هفته از ۲۹ شهریور با اعلام رمز در جوار یادمان شهید گمنام مدفون در ستاد سپاه کربلا رزمایش رهروان میثاق با یاوران ولایت آغاز می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست‌ونهم شهریورماه با دیدار و تکریم از ده هزار و ۴۰۰ شهید آغاز می‌شود، ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌ها و روستاها و بخش‌ها انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: در این رزمایش که در تمام شهرستان‌های استان مازندران انجام می‌شود هزار و ۲۰۰ تیم به‌صورت همزمان و با اعلام رمز واحد با برگزاری مراسم ویژه به منازل شهدا اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش این است که بتوانیم به صورت یکسان از خانواده معظم شهدا دیدار کنیم و هدف دوم آسیب شناسی و واکاوی از مشکلات و موانع موجود برای این عزیزان است که بتوانیم با تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه‌های معیشتی و بهداشتی و اشتغال مشکلات جامعه ایثارگری استان مورد رسیدگی قرار گیرد و مرتفع شود.

سردار مسلمی از تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل بیان شده توسط خانواده‌ای معظم شهدا و ایثارگر پس از اجرای رزمایش باهدف رفع مشکلات و رسیدگی به انتظارات این خانواده‌های معظم خبر داد و خاطرنشان شد: یقیناً دستاوردهای این اقدامات برکت و عزت است، باید شبانه روز خود را را صرف جامعه ایثارگری کنیم و کار را محدود به زمان اداری نکنیم.

وی دیدار و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه در بیت رهبری انقلاب به صورت زنده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این برنامه در سطح استان‌ها نیز برگزار می‌شود و در استان مازندران به صورت نمادین با حضور پانصد پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی ادامه داد: این برنامه سه سال در مازندران اجرا شد و امسال نیز از هشت صبح تا ۱۰ برنامه استانی در سالن غدیر سپاه کربلا با پخش مستقیم از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار و از ساعت ۱۰ به بعد به صورت ویدئوکنفرانسی از بیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همزمان با سراسر کشور برنامه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر برای آئین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سهمیه استانی داریم، افزود: رژه موتوری و خودرویی نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز سی‌ویکم شهریورماه جاری به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان شهید قاسمی ساری برگزار می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر هشت به مدت پنج شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا اجرا می‌شود، تاکید کرد: یادواره‌های شهدا با عنوان آبروی محله نیز در هفته دفاع مقدس از گلوگاه تا رامسر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار این برنامه از ۳۰ شهریورماه جاری نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان برپا می‌شود، گفت: نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی نیز در سوادکوه، قائم شهر و بابل خواهیم داشت.

کد خبر 606393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.