حذف بدهی‌های پزشکی شهروندان تولدو توسط شورای شهر

شورای شهر تولدو، یکی از شهرهای استان سبو در فیلیپین، با مصوبه جدید خود قرار است بدهی‌های پزشکی ۲۵ هزار نفر از شهروندان خود را حذف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تولدو (Toledo) از مصوبه‌ای خبر داد که می‌تواند تا ۲۰۰ میلیون دلار از بدهی پزشکی ساکنان شهر بکاهد. در صورت تصویب، این اقدام به حدود ۲۵ هزار شهروند تولدو کمک می‌کند.

بودجه مصوبه مذکور، به جای مالیات، از محل «قانون طرح نجات آمریکا (ARPA)» تأمین می‌شود و تحقق آن مستلزم همکاری میان شورای شهر و گروه غیرانتفاعی «آر آی پی مدیکال دبت (RIP Medical Debt)»، متولی خرید و حذف بدهی‌های پزشکی است.

بدهی پزشکی عبارت است از مبلغ بدهی برای هر خدمت یا محصول پزشکی به یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا نماینده شخص ثالث مانند آژانس‌های جمع‌آوری کالا که می‌تواند اثرات طولانی‌مدت عمیقی بر خانواده‌ها، حتی آن‌هایی که دارای پوشش بیمه خصوصی و درآمد متوسط هستند، داشته باشد. مشکلات اقتصادی مرتبط با بدهی‌های پزشکی شامل سلب مالکیت خانه‌، ورشکستگی شخصی و لکه‌دار شدن اعتبار است و عواقب مرتبط با سلامت آن شامل به تأخیر انداختن درمان و خودداری از رسیدگی به ضروریات سلامتی و پزشکی به‌دلیل هزینه‌ها می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر تولدو با حمایت از این مصوبه اعلام کرد که حذف بدهی‌های پزشکی ساکنان در اصل یک پیروزی همگانی و اقدامی دو سر برد است که ۱.۴ میلیون دلار از بودجه ARPA را به خود اختصاص می‌دهد. این مبلغ کمتر از یک درصد از کل بودجه ARPA برای شهر تولدو است. بدهی‌های پزشکی با دلار خریداری می‌شود، بنابراین ۱.۴ میلیون دلار بودجه می‌تواند ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بدهی پزشکی را حذف کند.

مدیکال دبت با بیمارستان‌ها همکاری می‌کند تا بدهی‌ها را به‌صورت بسته‌ای با نرخ تخفیف خریداری کند، به‌این‌ترتیب بدهی پزشکی بسیاری از افراد را حذف می‌کند. هر چه بدهی پرداخت نشده بیشتر باشد، خرید این سازمان ارزان‌تر است.

شورای شهر معتقد است که هیچ راهی بهتر از حذف بدهی‌های پزشکی مردم نمی‌تواند باعث بهبود اقتصادی آن‌ها شود و خاطرنشان کرد که این امر می‌تواند زندگی بسیاری از مردم تولدو را تغییر دهد چراکه به‌معنای آوردن غذا بر سر سفره مردم، بهبود امتیازات اعتباری و فقدان ترس از مراجعه به پزشک در صورت بیماری است.

نظرسنجی‌های شورای شهر تولدو از مردم نشان داد که بسیاری از آن‌ها با طرح مذکور موافق و حتی مشتاقانه در انتظار پیاده‌سازی آن هستند.

یکی از اعضای شورای شهر ضمن این‌که مجدداً به مردم اطمینان داد مالیات‌دهندگان این بدهی را پرداخت نمی‌کنند و بودجه آن از محل ARPA تأمین می‌شود، تصریح کرد: «ما هرگز نمی‌دانیم که چه آینده‌ای ممکن است برای خود یا یکی از عزیزانمان رقم بخورد. بیمار شدن تقصیر هیچ‌کسی نیست، این‌که یک نفر مجروح شود، نیاز به جراحی پیدا کند یا نتواند به پزشک خانوادگی خود یا بیمارستان‌های دولتی دسترسی پیدا کند تقصیر هیچکس نیست. همه این پتانسیل را دارند که بدهی پزشکی داشته باشند. به‌همین دلیل شورای شهر تولدو این مصوبه را مطرح کرده است و به‌زودی آن را به رأی‌گیری خواهد گذاشت.»

کد خبر 606383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.