تلاش شورای شهر هاکسبری برای کربن‌صفر شدن خالص

شورای شهر هاکسبری در راستای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص با یکی از شرکت‌های کاهش کربن پیشرو در استرالیا قرارداد منعقد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هاکسبری (Hawkesbury) یک منطقه شهری محلی در نیوساوت ولز استرالیا است که در حدود ۵۰ کیلومتری شمال غربی منطقه تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد. شورای این شهر اعلام کرده است که در راستای دست‌یابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص خود قرار است از کمک‌های LGI، یکی از شرکت‌های کاهش کربن پیشرو در استرالیا بهره‌مند شود که فن‌آوری‌های پیشرفته آن بیوگاز را از محل دفن زباله بازیابی می‌کند، انتشار متان را کاهش می‌دهد، مزایای زیست‌محیطی قابل‌توجهی ارائه می‌کند و به شوراهای پیشرو اجازه می‌دهد تا به اهداف بلندمدت خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یابند.

شورای شهر اعلام کرد که انعقاد قرارداد جدید با LGI این نهاد را چندین قدم به هدف بلندپروازانه صفر انتشار شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ نزدیک‌تر کرده است و مدیرعامل LGI از همکاری با شورا در راستای ارائه نتایج زیست‌محیطی معنادار برای منطقه ابراز خوشحالی کرد.

LGI از سال ۲۰۱۵ با شورای شهر هاکسبری در زمینه طراحی، نصب، توسعه و بهره‌برداری از سیستم مدیریت و جمع‌آوری بیوگاز در تأسیسات مدیریت زباله هاکسبری همکاری می‌کند که نتیجه آن کاهش ۹۴ هزار و ۷۰ تن CO2e یا معادل دی اکسید کربن بوده است. این عدد معادل کاشت ۱.۶ میلیون نهال برای یک دهه آینده است. به عبارتی دیگر کاهش کربن در ۱۲ ماه گذشته هاکسبری معادل حذف ۱۲۴۵ خودرو از جاده‌ها برای مدت یک سال بود.

مدیرعامل LGI تصمیم شورای شهر هاکسبری را برای تمدید قرارداد با این شرکت بیانگر قاطعیت شورا برای دستیابی به صفر انتشار شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ معرفی کرد.

مدیر خدمات زیرساختی شورای شهر هاکسبری خاطرنشان کرد که این مشارکت هیچ هزینه‌ای برای شورا در بر ندارد و تعلق گرفتن این قرارداد به LGI تنها به‌دلیل ارائه مزایای زیست‌محیطی توسط این شرکت است که منعکس‌کننده تعهد شورا به پیاده‌سازی اقداماتی برای پایداری مطابق با هدف صفر انتشار شدن خالص و استراتژی بهره‌وری آب است. این استراتژی در راستای دستیابی به کاهش و حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در مصرف آب در کل عملیات شورا و منطقه شهری، طرحی جامع را برای هدایت شورا و جامعه هاکسبری ترسیم می‌کند.

مدیر خدمات زیرساختی شورای شهر اعلام کرد که استراتژی مذکور از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و فراهم آوردن مزایای زیست‌محیطی به ایجاد یک جامعه مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی با مزایای اقتصادی برای شورا و جامعه کمک می‌کند و اجرای آن را مستلزم همکاری و هماهنگی میان شورا و ذی‌نفعان طرح از جمله ساکنان، مشاغل و سازمان‌های دولتی ایالتی دانست.

کد خبر 606381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.