آماده همکاری با سازمان شانگهای هستیم

رئیس‌جمهور در دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، آمادگی کشورمان را برای همکاری در عرصه‌های مختلف با کشورهای عضو و سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _پنجشنبه، بیست‌وچهارم شهریورماه_ در آغاز دومین روز سفر خود به ازبکستان، در هتل محل اقامت خود، در دیدار ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.

وی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و نیز سازمان همکاری شانگهای در عرصه‌های مختلف اشاره شده، اعلام کرد.

ایران سال آینده به عنوان عضو دائم در اجلاسیه سازمان شانگهای شرکت می‌کند

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه‌ای، تصریح کرد: روز گذشته به همراه حسین امیرعبداللهیان معاهده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم که دارای ۴۰ سند است؛ با انجام این اقدامات سال آینده ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در اجلاسیه شرکت خواهد کرد.

وی افزود: ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار است که می‌تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان ایفا کند. جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه با تکیه بر اشتراکات تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای دارد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در ۲۱ سال گذشته در زمینه‌های مختلف گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

کد خبر 605419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.