خط لوله نفت مارون به خارج از محدوده شهر منتقل شود

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: خط لوله فرآورده‌های نفتی مارون در چالشتر باید به خارج از محدوده شهر منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم شهریورماه_ در صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه برخی جلسات علنی با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر برای بررسی و پیگیری مشکلات در مناطق و محلات تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در ناحیه غرب شهر حضور یافتیم و مشکلات شهروندان را پیگیری کردیم. پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی ناحیه غرب شهرکرد را باید راه و شهرسازی تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان اینکه برخی مردم در ناحیه غرب احشام را در منازل خود نگهداری می‌کنند، ادامه داد: فرمانداری شهرستان شهرکرد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اقدامات لازم جهت تأمین زمین مورد نیاز برای دام‌پروری و تأمین آب در این ناحیه را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد افزود: سرویس‌های بهداشتی توسط شهرداری منطقه یک و مسئول ناحیه چهار در طرح جامع ناحیه غرب جانمایی شده است و با تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود، همچنین به‌منظور پیشگیری از حوادث، خط لوله فرآورده‌های نفتی مارون در چالشتر باید به خارج از محدوده شهر منتقل شود، زیرا در صورت بروز حادثه می‌تواند تهدیدات جانی، مالی و زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: وجود این خطوط لوله فرآورده‌های نفتی در مناطق شهری مغایر با اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید در انتقال آن توسط دستگاه‌های متولی اهتمام بیشتری ورزیده شود.

حیدری تصریح کرد: با توجه به گسترش شهرها، باید تمام ضوابط و دستورالعمل‌ها در رابطه با تعیین و جانمایی خط انتقال لوله نفت مارون در نظر گرفته شود که در زمان خطر و تهدیدات احتمالی، آسیب‌کمتری رخ دهد.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه یک، مسئول ناحیه چهار و شش نفر از معتمدان و نمایندگان محلات چالشتر، اشکفتک و مهدیه برای بیان دغدغه‌ها، بررسی و پیگیری مشکلات شهروندان در شهرداری ناحیه غرب شهرکرد در چالشتر برگزار شد.

کد خبر 605373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.