۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
قزوین؛ عروس بدون جهیزیه

یک کارشناس عمران و شهرسازی گفت: استان شدن قزوین، آورده‌ای برای شهر قزوین در بر نداشته و مدیریت شهری تا به امروز، بودجه ملی برای توسعه شهر دریافت نکرده است.

احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص متوقف شدن پروژه کمربندی شرق شهر، اظهار کرد: کمربندی شرق از پل امام رضا (ع) به ابوترابی، دوراهی همدان، شیشه‌چی، پیامبر اعظم (ص) و بلوار میرزا کوچک‌خان در شورای اسلامی شهر تصویب شد و هرکدام از شهرداران در حد توان خود نسبت به احداث رینگ کمربندی برای قزوین اقدام کردند.

وی افزود: شورایعالی معماری و شهرسازی این طرح را که جزو طرح تفصیلی قزوین است، مصوب و مراحل قانونی را کاملاً طی کرده؛ این لازم‌الاجراست.

این کارشناس عمران و شهرسازی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی شهر بیش از ۴۰ پل روگذر و زیرگذر به همراه رینگ کمربندی برای قزوین در نظر گرفته شده است تا بتواند در کاهش بار ترافیک شهر مؤثر و رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشته باشد و شهر را از بن‌بست ترافیکی خارج کند.

چگینی تصریح کرد: توقف عملیات تکمیل کمربندی شرق به دلیل مباحث محیط‌زیستی جایز نیست، زیرا خسارت‌های فراوانی از انباشت سرمایه‌های هدررفته به شهر وارد می‌شود، به علاوه حفظ باغستان که میراث گرانبهای نیاکان است در تکمیل پروژه کمربندی شرق باید مورد توجه قرار بگیرد تا این طرح با وارد آمدن حداقل خسارت به باغستان تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مصوبات شورایعالی معماری و شهرسازی کاملاً قانونی بوده است و باید اجرایی شود، تاکید کرد: قزوین رینگ کمربندی ندارد و استان شدن قزوین بیشتر جنبه سیاسی دارد، زیرا هیچ بودجه‌ای برای بهبود و توسعه زیرساخت‌ها ارائه نشده است، تنها تابلوی فرمانداری عوض شده و به جای آن تابلوی استانداری نصب شده است.

این کارشناس عمران و شهرسازی اضافه کرد: استان شدن قزوین در حقیقت عروسی بدون جهیزیه بود تا امروز از در آمدهای استان برای احداث زیرساخت‌ها اقدام شده است. اردبیل هم‌زمان با قزوین استان شد که شرایط بهتری نسبت به قزوین دارد.

چگینی گفت: نداشتن رینگ کمربندی موجب شده ترددها در شهر با ترافیک سنگین مواجهه شود و مسافرانی که وارد استان می‌شوند از اتوبان عبور و کمتر از شهر دیدن کنند درحالی‌که اگر برابر طرح تفصیلی ۴۰ پل زیرگذر و روگذر به همراه رینگ کمربندی در قزوین اجرا شود، ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش می‌یابد و تردد مسافران و بازدید آنان از شهر قزوین میسر می‌شود.

وی افزود: هزینه صرف شده برای تکمیل کمربندی شرق از درآمد شهروندان، عوارض دریافتی، مالیات و ارزش افزوده جهت عمران شهری تأمین شده است و مدیران بالا دستی استان باید با هم‌اندیشی نسبت به اجرای این طرح با وارد آمدن کمترین خسارت به محیط‌زیست اقدام کنند.

این کارشناس عمران و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان شدن قزوین هیچ آورده‌ای برای این شهر نداشته، زیرساخت‌های لازم از درآمد استان قزوین تأمین شده است و مدیریت شهری تا امروز هیچ بودجه ملی برای توسعه و پیشرفت شهر دریافت نکرده است.

کد خبر 605333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.