صبحانه مفصل چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف صبحانه مفصل تاثیری بر کاهش وزن ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف صبحانه مفصل بر کاهش وزن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۶ مرد و ۱۴ زن را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد به مدت یک ماه به صورت تصادفی از یک رژیم غذایی مفصل در صبح یا رژیم غذایی مفصل در عصر پیروی کردند. همه وعده‌های غذایی براساس ۳۰ درصد پروتئین، ۳۵ درصد کربوهیدرات و ۳۵ درصد چربی بود در حالی که کل کالری دریافتی روزانه ثابت بود.

افرادی که رژیم غذایی سنگین صبحگاهی داشتند ۴۵ درصد از کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت کردند و پس از آن به ترتیب ۳۵ و ۲۰ درصد در وعده ناهار و شام مصرف کردند. در مقابل افرادی که رژیم غذایی سنگین عصرهنگام داشتند از تقسیم کالری روزانه ۲۰، ۳۵ و ۴۵ درصد پیروی کردند. در پایان ماه همه شرکت‌کنندگان یک هفته استراحت کردند و پس از آن یک تغییر وضعیت انجام شد.

برای ماه بعد، همه افرادی که صبح وعده غذایی مفصل مصرف کردند عصرهنگام از وعده غذایی مفصل پیروی کردند و برعکس. محققان دریافتند که کاهش وزن با هر دو رژیم غذایی مشابه بود. همه شرکت‌کنندگان میزان قابل‌توجهی از وزن خود را از دست دادند، اما هیچیک از الگوهای غذایی باعث کاهش وزن بیشتر نشد.

کد خبر 605256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.