تداوم روند اصلاحی بازار سرمایه

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار و ۴۷ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت ۳۶۹ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار ۸۸۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس برخلاف روند روز گذشته حرکت کرد و به روند اصلاحی خود ادامه داد. بازار امروز مسیر رفته دیروز را بازگشت و اصلاح چهار هزار واحدی را انجام داد، نزدیک‌ترین سطح حمایتی به شاخص محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد است اما براساس ساختار تکنیکال احتمال اصلاح تا محدوده یک میلیون ۳۸۰ هزار واحد نیز دور از ذهن نیست، بازار فرابورس نیز امروز روند خوبی نداشت و افت ۳۶ واحدی را تجربه کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۴۷ واحدی به سطح یک میلیون ۳۸۹ هزار ۷۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت ۳۶۹ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار ۸۸۷ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۴۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۴۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۳۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۷۳۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۴۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۵۴ هزار ۴۴۱ و ۱۶۷ هزار ۲۲۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۹۱۵ و سه میلیارد ۵۹۰ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. پالایش

۴. همای

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. افران

۲. خودرو

۳. خساپا

۴. شستا

۵. دانا

بیشترین افزایش قیمت

۱. حپترو

۲. دانا

۳. حفارس

۴. بالبر

۵. خمحرح

بیشترین کاهش قیمت

۱. خوساز

۲. وآذر

۳. غاذر

۴. غمهرا

۵. شفا

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

تداوم روند اصلاحی بازار سرمایه

حمایت: محدوده یک میلیون ۳۸۰ و ۳۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

تحلیل: اصلاح تا سطح یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

معاملات بورس شامل حساب‌های تجاری نیست

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: از هر ۱,۰۰۰ نفر حداکثر سه نفر مشمول حساب‌های تجاری می‌شوند.

وی افزود: ۱۰۰ تراکنش واریزی با ۳۵ میلیون تومان وحی منزل نیست و صرفاً یک نشانه برای شناسایی حساب‌های تجاری است. معامله در بورس مشمول حساب‌های تجاری نیست، کسی خانه بفروشد و چند میلیارد هم به حسابش واریز شود باز هم شامل حساب‌های تجاری نمی‌شود.صندوق‌های خانگی هم تجاری نیست، کار تجاری به معنی کاسبی و معاملات زیاد مالی است. اگر کسی می‌داند که حساب‌ش تجاری محسوب می‌شود و به سازمان مالیات اعلام کند از مزایا و مشوق‌ها بهره‌مند می‌شود.

چرا عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده، مصرف کننده و دولت است؟

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اظهار کرد: چند تجربه عرضه خودرو در بورس کالا نشان داد که این رویه به سود تولیدکننده، مصرف کننده و دولت است.

وی با بیان اینکه زیان صنعت خودرو در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌گذاری براساس رویکرد قیمت‌گذاری دستوری بوده است، افزود: در اسلام نیز در مورد قیمت‌گذاری بر پایه عدل تاکید شده است.

آغاز معاملات ثانویه تپسی به زودی در فرابورس

زهرا میرزایی، سرپرست مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران ضمن تشریح شروط و ضوابط احراز مجوز سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، تأکید کرد: با توجه به نزدیک بودن معاملات ثانویه شرکت تپسی و تخصیص این معاملات به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، ضروری است سرمایه‌گذاران هرچه سریع‌تر در صورت امکان احراز شرایط به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و شرکت‌های کارگزاری نیز فرایندهای لازم را در سریع‌ترین زمان انجام دهند.

وی با اشاره به تصویب ضوابط شناسایی سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بیستم فروردین‌ماه سال جاری گفت: پیش از تصویب و ابلاغ این ضوابط، فرابورس با کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران جلساتی را برگزار و نظرات آن‌ها را به صورت مکتوب اخذ و موارد لازم را اعمال کرد و سپس موارد در هیئت‌مدیره فرابورس مطرح و مصوب شد.

فعلاً تصمیمی برای تغییر ساعت معاملات بورس تهران اتخاذ نشده است

محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: فعلاً تصمیمی برای تغییر ساعت معاملات بورس تهران اتخاذ نشده است.

وی گفت: فعلاً در هیئت مدیره بورس تهران تصمیمی مبنی بر تغییر پایان ساعت معاملات گرفته نشده، اما احتمال هر رویدادی وجود دارد.

دیگنیتی پرایم برای دومین بار در بورس کالا عرضه خواهد شد

پرایم روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در بورس کالا عرضه خواهد شد. قیمت پایه دیگنیتی پرایم مشکی و سفید در این نوبت فروش بورس کالا، هشت میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال تعیین شده است.

نقشه بازار

تداوم روند اصلاحی بازار سرمایه

کد خبر 605198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.