خروج ۱۲۰ هزار زائر غیرایرانی در ایام اربعین/محور مهران-ایلام یک‌طرفه می‌شود

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به افزایش حجم ورود زائران به کشور از مرز مهران طی روزهای آخر هفته، محورهای منتهی به این مرز با ترافیک سنگین مواجه خواهد شد، بنابراین محور مهران-ایلام یک‌طرفه می‌شود.

مهدی مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزهای ایران و عراق، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر_هفتم شهریورماه_ تا آخرین ساعات شب گذشته _سه‌شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از مرزها برای زیارت به عراق سفر کردند و یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر در این مدت به کشور بازگشتند، بنابراین اکنون حدود یک میلیون و ۵۳۹ هزار زائر در کشور عراق حضور دارند.

وی افزود: ۱۲۰ هزار نفر از زائرانی که از کشور خارج شده‌اند، غیرایرانی هستند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه مرز مهران بیشترین سهم در عبور زائران را داشته است، گفت: ۴۸.۵ درصد زائران از مرز مهران، ۳۱.۶ درصد از شلمچه، ۱۱.۷ درصد از چذابه، پنج درصد از مرز خسروی و حدود ۳.۲ رصد از زائران نیز از مرز باشماق و تمرچین عبور کرده‌اند. بر این اساس حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشته‌اند.

مخبر اضافه کرد: از روز گذشته با موج ورود زائران به کشور مواجه هستیم که تا پایان هفته، روند آن افزایشی نیز خواهد بود. تدابیری در این خصوص برای تأمین ناوگان مورد نیاز برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.

بازگشت ۳۵ درصد از زائران با ناوگان عمومی

وی تصریح کرد: بخش زیادی از زائران با خودروهای شخصی خود به مرزها مراجعه کرده‌اند و اکنون بیش از ۱۱۰ هزار خودروی سواری پارک شده در مرز مهران وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد زائران به وسیله ناوگان عمومی به شهرهای خود بازمی‌گردند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: تراکم زائران در مرز مهران زیاد است و افراد در حال بازگشت به کشور هستند؛ تراکم زائران در شلمچه متوسط بوده و در سایر مرزها نیز تراکم زائران کم است.

ترافیک روان در محور ایلام_سرابله_حمیل

مخبر اضافه کرد: در محورهای منتهی به مرز مهران، محور ایلام_سرابله_حمیل شاهد ترافیک روان هستیم؛ همچنین محور ایلام مهران و برعکس در محدوده کمربندی مهران و حدفاصل مهران تا پایانه مرزی، ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در محورهای خرمشهر_شلمچه، بستان- چذابه و سرپل ذهاب-قصرشیرین نیز تردد روان گزارش شده است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال داده می‌شود که حجم ورودی زائران به کشور از مرز مهران سنگین باشد که بخش زیادی از آن شامل خودروهای سواری است، محورهای منتهی به این مرز حتماً با ترافیک سنگین مواجه خواهد شد. بنابراین محور مهران _ ایلام به صورت یکطرفه به سمت ایلام خواهد شد.

کد خبر 605113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.