حمایت ۴ هزار ایرانی خارج کشور از ۵۰ هزار کودک یتیم/مستقیم بودن حساب بین خیر و نیازمند

مدیرکل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد گفت: درحال‌حاضر حدود چهار هزار نفر از خیران و ایرانیان مقیم خارج از کشور به نیازمندان و کودکان یتیم داخل کشور کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شفاف‌سازی و ارائه آمار مستند درخصوص عملکرد کمیته امداد منجر به افزایش اعتماد عمومی خیران در داخل و خارج شده و در همین راستا، دسترسی برخط به سامانه‌های عملکردی کمیته امداد در بخش‌های مختلف، باعث افزایش کمک خیران و نیکوکاران خارج از کشور شده است.

درباره کمک نیکوکاران خارج از کشور محسن شهرابی‌فراهانی، اظهار می‌کند: براساس اساسنامه کمیته امداد، ترویج احسان یکی از وظایفی است که به ما واگذار شده است؛ به همین علت این موضوع در کشور و خارج از کشور در دستور ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فارغ از مرزها و نژاد به نیازمندان در حوادث و سوانح و دیگر امور زندگی کمک می‌کنند، می‌افزاید: کمیته امداد توانسته به طیف وسیعی از خیران خارج از کشور خدمت ارائه و با آن‌ها همکاری کند، ما برای آنکه بتوانیم همکاری را گسترش دهیم تمهیداتی را اندیشیده‌ایم، امداد ویژگی‌های منحصر به فردی را دارد که اگر درست تشریح شود همکاری خوبی خواهد داشت.

شهرابی کمیته امداد امام خمینی (ره) را نماد دغدغه نظام در حوزه دستگیری از نیازمندان می‌داند و می‌گوید: نظام اسلامی نسبت به محرومیت حساس بوده است و راهکار آن نهاد متولی است که بتواند از نیازمندان دستگیری کند، این در اندیشه بنیان‌گذار انقلاب بسیار برجسته بوده و پس از فاصله کوتاهی از انقلاب دیدیم که کمیته امداد امام خمینی (ره) تأسیس شد.

مدیرکل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی (ره) با مهم خواندن نقش این نهاد مردمی در کمک‌رسانی به مردم، خاطرنشان می‌کند: کمیته امداد یک شبکه بسیار گسترده در سراسر کشور دارد، شهر و روستاها و محل سکونتی نیست که از چتر حمایتی کمیته امداد خارج باشد، بنابراین این شبکه به ما کمک می‌کند تا در کشور بتوانیم نیات خیر خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از ویژگی این شبکه تخصص و با تجربه بودن است، مددکاران، رابطان و خیران ما از تجربه و مدارک تحصیلی بالایی برخوردار هستند و نکته حائز اهمیت آن است که در فرآیند کمک‌رسانی منجر به خدشه‌دار عزت و شأن خانواده‌های مددجو نمی‌شویم.

مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد را نباید به عنوان یک ایستگاه برای محرومان معرفی کنیم، خاطرنشان می‌کند: این نهاد خدماتی یک استراحتگاه دائمی نیست، بنابراین خدمات به گونه‌ای طراحی شده که شامل تمام محرومان نمی‌شود، به طوری که امروز بیش از ۱۰۰ خدمت در کمیته امداد به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: خدمات ارائه شده به مددجویان در ایستگاه مشاوره تشخیص داده می‌شود و سپس بر مبنای آن ارائه خدمت می‌شود، به این صورت که مددجو و نیازمند در زمان خاصی از تعریف ما خارج و به او دیگر خدمات ارائه نشود تا آن‌که بتواند یک درآمد پایدار را برای خانواده خود ارائه کند و زندگی خود را به صورت خودکفا تأمین کند، البته این شامل حال بیماران و از کارفتاده‌ها نمی‌شود چرا که امکان کارآفرینی برای آن‌ها وجود ندارد.

شهرابی به آمار خیران خارج از کشور اشاره و تصریح می‌کند: درحال‌حاضر حدود چهار هزار نفر از خیران و ایرانیان مقیم خارج از کشور به نیازمندان و کودکان یتیم داخل کشور کمک می‌کنند؛ این خیران از ۵۰ هزار یتیم در داخل کشور حمایت می‌کنند و در سال گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به یتیم‌های کمیته امداد کمک کرده‌اند.

وی اضافه می‌کند: حساب بین خیر و نیازمند در کمیته امداد مستقیم است و مبالغ در حساب‌های امداد واریز نمی‌شود و خیران می‌توانند مستقیم کمک‌ها را به حساب ایتام واریز کنند.

مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید می‌کند: در کمیته امداد اشتغال و حرفه‌آموزی حرف اول را می‌زند و ما تمام فعالیت‌ها را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که منجر به اشتغال‌زایی خانواده می‌شود.

به گزارش ایمنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تمام ظرفیت و توان، آماده همکاری با کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ احسان و انفاق و جلب مشارکت خیران در عرصه بین‌المللی است. جلب مشارکت خیران در حوزه اشتغال، مبنای خوبی برای تداوم همکاری میان کمیته امداد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

کد خبر 605047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.