انتخاب عضو هیئت علمی دانشگاه مراغه به‌عنوان سرآمد علمی کشور

قدرت محمودی، عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه برای پنجمین سال متوالی به‌عنوان سرآمد علمی کشور انتخاب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه مراغه، فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را که دارای دستاوردهای پژوهشی برتر در سال ۱۴۰۱ به عنوان سرآمد علمی انتخاب کرد.

بر این اساس قدرت محمودی، عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه با شایستگی در پنجمین سال متوالی به‌عنوان محقق سرآمد کشور در سال ۱۴۰۱ از سوی این معاونت انتخاب شد.

محمودی در حالی برای پنجمین بار به عنوان دانشمند سرآمد کشوری انتخاب شد که پیش از این در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به این موفقیت دست یافته بود.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از سال ۹۴، برنامه‌ای با عنوان «حمایت ویژه از محققان سرآمد علمی کشور» با هدف افزایش کیفیت علمی کشور، افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان و کمک به توسعه کیفی علم و فناوری کشور به اجرا گذاشته است و همه ساله از بین محققان برتر کشوری، شماری را براساس فعالیت‌های شاخص علمی انتخاب می‌کند.

کد خبر 605027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.