ساماندهی معابر اطراف مدارس در آستانه مهرماه

شهردار منطقه چهار اراک گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با بررسی و نیازسنجی حدود ۳۷ مدرسه در سطح منطقه، عملیات ترمیم معابر و جداول شهری اطراف مدارس مورد نظر انجام شده است.

عباس فضلعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پنج روز اخیر حدود ۶۰ تن آسفالت در معابر مقابل مدارس منطقه چهار پخش شده است و جداول این نواحی نیز در طول ۷۰ متر مورد ترمیم قرار گرفته است.

وی افزود: هرس درختان در محوطه داخلی و خارجی مدارس منطقه چهار انجام شده است، همچنین رنگ‌آمیزی دیوارهای مدارس و خط‌کشی‌های عابرپیاده در معابر منتهی به مدارس در دستور کار قرار گرفته است که از هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه چهار اراک با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار با قراردادی بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال سنگ‌فرش پیاده‌روهای سطح منطقه است، تصریح کرد: عملیات اجرایی کف‌فرش پیاده‌روهای خیابان امام (ره) و قسمتی از پیاده‌رو خیابان مشهد در دستور کار قرار گرفته است، همچنین پیمانکار با قراردادی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال ترمیم جدول معابر سطح منطقه است.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی انجام شده با سازمان عمران و بازآفرینی شهری، به‌زودی دستگاه فینیشر برای روکش آسفالت خیابان استاد شهریار و کوچه بهشت پنج فرستاده خواهد شد، ادامه داد: فینیشر به نوعی از دستگاه‌های راهسازی گفته می‌شود که با دریافت آسفالت و بتن از کامیون‌ها، آن را با ضخامت و طول و عرضی تعریف شده توسط اپراتور روی سطحی تعریف شده، پهن می‌کند.

فضلعلی با اشاره به اهمیت بهسازی معابر و ساماندهی زیرساخت‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت پیاده‌روها، شهرداری منطقه اقدام به ساخت و نصب ۵۳ نیمکت بتنی در خیابان‌های سیدالشهدا (ع)، داوران و کشتارگاه، همچنین نصب ۶۰ عدد نیمکت فلزی با همکاری نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خیابان‌های رنگرزها، قائم‌مقام و خیابان امام (ره) کرده است.

کد خبر 604964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.