از قتل فجیع یک دختر به‌ دلیل شکست عشقی تا قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدر بی‌رحم

قتل فجیع یک دختر برای شکست عشقی، قربانی شدن دختر جوان، نجات از چنگال گروگان‌گیران، دفن شدن مرد جوان در ریزش معدن، مرگ هولناک دختر ۱۷ ساله در سقوط از بالکن و قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدر بی‌رحم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز پیش فیلمی ۳۶ ثانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن زنی در خیابان پیاده در حرکت بود که مردی جوان به او حمله‌ور می‌شود و با ضربه‌های چاقو زخمی‌اش می‌کند. زن زخمی التماس‌کنان خود را به سختی کنار دیوار می‌رساند اما مرد مهاجم دست بردار نبود و با ضربه‌های بعدی باعث مرگ او می‌شود. این فیلم سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد و مردم خواستار بازداشت قاتل و اشد مجازات برای او شدند. بعد از پیگیری این فیلم معلوم شد این قتل در یکی از محله‌های شهر اردبیل رخ داده است.

سرهنگ کارآگاه حسین صبوری، رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل درباره پرونده این قتل اظهار کرد: روز بیست و هفتم مرداد امسال وقوع قتل زنی ۳۰ ساله در یکی از محله‌های شهر اردبیل به پلیس گزارش شد. مأموران جرایم جنایی پلیس آگاهی در محل حاضر شدند و معلوم شد زن جوان در اثر ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسیده است.

وی افزود: در بررسی کیف همراه مقتول مدارکی یافتیم که هویتش را نشان می‌داد. با تحقیق از اهالی و بازبینی فیلم دوربین‌های محل قتل، تصویری از قاتل و نحوه قتل او به دست آمد و خانواده مقتول هم شناسایی شدند. با تحقیق از آنها معلوم شد این زن به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت، چندی قبل از او جدا شده و فرزندی خردسال دارد و در حوالی محل قتل کار می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند، زن جوان به مردی علاقه‌مند بوده و می‌خواسته به زودی با او ازدواج کند. از سویی خواستگار دیگری هم داشته که به او پاسخ منفی داده بود. بررسی تصویر قاتل نشان داد او همان خواستگاری بوده که پاسخ منفی شنیده است. جست‌وجوها برای یافتن متهم به قتل فراری درحالی ادامه داشت که او خانه‌اش را ترک کرده و خانواده‌اش از او و اتفاقی که رقم زده بی‌خبر بودند.

وی اضافه کرد: سرانجام متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. با اعتراف متهم به قتل معلوم شد، او دلباخته این زن بوده اما وی قصد ازدواج با فرد دیگری داشته است. همین باعث شده مرد جوان از او کینه به دل بگیرد و تصمیم غیرعقلانی و دردسرآفرین بگیرد. سپس نقشه قتل را طراحی و دنبال فرصتی برای اجرای آن بوده است.

سرهنگ کارآگاه صبوری گفت: چند روزی رفت و آمدهای او را زیر نظر می‌گیرد تا اینکه روز حادثه با دیدن آن زن در خیابان‌، به دنبالش راه افتاده‌، وی را غافلگیر و با ضربه‌های چاقو زن جوان را به قتل رسانده و باعث مرگ وی می‌شود. بعد هم با جا گذاشتن خودرویش فرار می‌کند تا اینکه بازداشت می‌شود. متهم به قتل، دو روز پیش صحنه قتل را بازسازی کرد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

قربانی شدن دختر جوان

ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه بیست‌ویکم شهریورماه جاری، فریادهای دلخراش «کمک کمک» زن جوان در محله طرشت جنوبی توجه اهالی محله را جلب کرد. خیلی زود مردم برای کمک‌رسانی به سمت این زن جوان رفتند و متوجه شدند وی دقایقی قبل هدف اسیدپاشی از سوی یک موتورسوار قرار گرفته است و این موضوع را مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دادند.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان با هماهنگی تلفنی با بازپرس کشیک دادسرای امور جرائم‌جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. مأموران کلانتری در تحقیقات میدانی پی بردند، یک مرد جوان با موتورسیکلت سبزرنگ با انگیزه نامشخص به طرف زن جوان اسیدپاشی کرده و متواری شده است.

امدادگران اورژانس که همزمان با مأموران پلیس در محل حادثه حاضر شده بودند بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کردند و متوجه شدند این زن جوان، قربانی اسیدپاشی از ناحیه دست، بدن و صورت دچار سوختگی سطحی شده است. مأموران پلیس که در تحقیقات ابتدایی به وجود دوربین مداربسته وقوع جرم پی برده بودند با بازبینی فیلم آن پرداخته و لحظه به لحظه صحنه اسیدپاشی را مشاهده کردند و در ادامه موفق به شناسایی مرد جنایتکار شدند.

تیم پلیسی در گام بعدی با بررسی‌های مقدماتی و تحلیل‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در شهرک مسکونی دانشگاه تهران در محله طرشت ردیابی کردند. همین کافی بود تا مأموران کلانتری با اخذ مجوزهای لازم قضائی از بازپرس جنایی راهی محل موردنظر شوند و در یک عملیات ضربتی مرد اسیدپاش را که با چاقو به مأموران پلیس حمله‌ور شده بود، دستگیر کنند.

متهم سابقه‌دار پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌های فنی به جرم اسیدپاشی به دختر جوان اعتراف و عنوان کرد براثر توهم ناشی از مصرف مواد مخدر شیشه اقدام به اسیدپاشی کرده است. با دستور بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۲۷ امور جرائم‌جنایی متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت و حال عمومی دختر جوان مساعد گزارش شده است.

نجات از چنگال گروگان گیران

سیدروح‌الله میر تاج‌الدینی دادستان شهرستان ریگان اظهار کرد: یکی از کسبه شهرستان ریگان به نام جواد ایرانمنش حدود چهار ماه پیش در این شهرستان ربوده شد و امروز پس از آزادی به آغوش گرم خانواده خود بازگشت. فرد گروگان با هدایت دادستانی شهرستان و تلاش مستمر و شبانه روزی جان برکفان سپاه پاسداران و پرسنل نیروی انتظامی با همکاری سران طوایف از چنگ گروگان گیران رهایی یافت.

دفن شدن مرد جوان در ریزش معدن

سعید امیدی مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان تکاب اظهار کرد: صبح امروز درپی تماس با اورژانس ۱۱۵ از ریزش آوار بر روی یک نفر در معدن زرشوران تکاب خبردار شدیم و بلافاصله اکیپ نیروهای فوریت پزشکی به محل اعزام شد.

وی افزود: یک نفر با هویت معلوم ۴۰ ساله ساکن یکی از روستاهای شهرستان تکاب، صبح امروز بدون هماهنگی وارد محدوده معدن می‌شود و ریزش آوار منجر به آسیب‌های شدید جسمانی و فوت این فرد شده بود.

مرگ هولناک دختر ۱۷ ساله در سقوط از بالکن

سرهنگ هادی افراسیابی فرمانده انتظامی شهرستان خمین اظهار کرد: صبح روز گذشته گزارشی از یک مورد سقوط از ارتفاع در یکی از محله‌های شهرستان خمین به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد. با حضور تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حادثه و در تحقیقات انجام شده مشخص شد دختری ۱۷ ساله به علت نامعلومی از بالکن طبقه دوم یک ساختمان، سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین افزود: جسد فرد متوفی به سردخانه منتقل و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و درحال سیر مراحل قانونی است.

قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدر بی‌رحم

رسیدگی به این پرونده از اوایل اردیبهشت سال گذشته با انتقال دختر ۱۴ ساله‌ای به بیمارستانی در شرق تهران آغاز شد. وی با علامت مسمومیت شدید از سوی کادر پزشکی تحت درمان قرار گرفت اما ساعاتی بعد در بیمارستان جان باخت.

از آنجا که طبق نظر پزشکان مسمومیت این دختر نوجوان مشکوک گزارش شده بود، پلیس به ماجرا ورود کرد و با دستور قضائی پیکر او به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینات سم شناسی، علت مرگ را مسمومیت با قرص برنج اعلام کردند و مأموران تحقیقات خود را درخصوص علت مصرف قرص آغاز کردند.

در جریان تحقیقات خواهر بزرگ‌تر قربانی اظهاراتی را مطرح کرد که نشان از حضور پدرش در این ماجرا می‌داد. او به مأموران گفت: پدر و مادرم دو سال قبل از هم جدا شدند و من و خواهرم با پدرم زندگی می‌کردیم. پدرم خیلی سختگیر بود و ما حق نداشتیم بدون اجازه و همراهی او از خانه خارج شویم. تا اینکه شب گذشته پدرم به خانه آمد و بعد از خوردن شام نفری یک قرص به من و خواهرم داد و گفت آن را بخورید.

من از ترسم وانمود کردم که قرص را خوردم اما آن را دور انداختم اما خواهر کوچکم آن را خورد که دقایقی بعد حالش بد شد و نیمه جان روی زمین افتاد. به سرعت او را به بیمارستان رساندیم اما پزشکان در ابتدا چون متوجه سم موجود در بدن خواهرم نشدند، به او یک سرم تزریق کردند و پس از اتمام سرم او را ترخیص کردند. وقتی ما به خانه برگشتیم یکی دو ساعت بعد دوباره حال خواهرم بد شد و با گریه و اصرار من پدرم او را به بیمارستان برد و دقایقی بعد هم در بیمارستان فوت کرد.

پس از اظهارات تلخ دختر نوجوان، مأموران بلافاصله پدر خانواده را بازداشت و از او بازجویی کردند اما وی از همان ابتدای بازجویی اتهام خوراندن قرص برنج به دخترش را رد کرد و گفت: هیچ پدری حاضر به قتل دخترش نیست. من جنایتکار نیستم که بخواهم دو دخترم را بکشم و نمی‌دانم که چرا دخترم چنین اظهاراتی را بیان کرده است.

در این میان مادر خانواده با حضور در اداره پلیس شوهر سابقش را عامل قتل دخترش معرفی کرد و گفت: مطمئن هستم که دختر بزرگم راست گفته و پدرشان با خوراندن قرص قصد داشته هر دو فرزندم را از بین ببرد. همسر سابقم شب حادثه از ابتدای بد شدن حال دخترم تا زمانی که به بیمارستان منتقل شد را فیلم گرفته و برایم فرستاده بود تا خودش را بی‌گناه نشان دهد. اگر ریگی به کفش نداشت، در آن لحظه دست به چنین کاری نمی‌زد. او دنبال تبرئه کردن خودش است.

وی در ادامه افزود: چند ساعت قبل از اینکه پدرشان به خانه بیاید، من با دخترم حرف زدم حالش کاملاً خوب بود. به همین خاطر من درخواست می‌کنم او را که باعث کشته شدن جگرگوشه‌ام شده، به اشد مجازات محکوم کنید.

پس از تکمیل تحقیقات، برای مرد میانسال کیفرخواست صادر و پرونده او به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی پای میز محاکمه بایستد.

کد خبر 604951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.