هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ افزایش یافت

براساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده به‌نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا هزینه سرویس تعویض باتری برای اسمارت‌فون‌های سری آیفون ۱۴ خود را افزایش دهد. به گفته منبع منتشرکننده خبر، هزینه تعویض باتری برای چهار مدل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس یکسان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

نقص امنیتی آیفون برطرف شد

اپل پنج اصلاح امنیتی از جمله دو آسیب‌پذیری در سیستم عامل‌های آیفون، آیپد و رایانه‌های مک خود را که در حال حاضر مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند، منتشر کرده است.

یکی از این آسیب‌پذیری‌ها که با کد CVE-2022-32917 شناخته می‌شود، می‌تواند برای اجازه دادن به برنامه‌های مخرب برای اجرای کد دلخواه با امتیازات هسته استفاده شود. طبق یک هشدار امنیتی که منتشر شد، اپل از گزارشی مبنی بر اینکه ممکن است این موضوع به طور فعال مورد استفاده نادرست قرار گرفته باشد، آگاه است.

اینتل توقف ساخت کارت گرافیک‌های Arc را تکذیب کرد

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر دست کشیدن اینتل از کارت‌های گرافیک گیمینگ Arc، این کمپانی به شایعات پایان داد و کنار گذاشتن کارت‌های گرافیک Arc را تکذیب کرد. راجا کودوری، سکان دار بخش گرافیک اینتل در پاسخ به یک توئیت نوشت: ما هم از شنیدن این شایعات تعجب کردیم. مطمئناً چنین شایعاتی به تلاش سخت تیم ما برای عرضه کارت‌های گرافیک Arc و همچنین بازار کمکی نمی‌کند.

پژوهشگاه رویان از طرح‌های فناورانه نخبگان ایرانی حمایت می‌کند

پروانه افشاریان، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان با تاکید بر حمایت از طرح‌های فناورانه نخبگان ایرانی گفت: پژوهشگاه رویان ضمن اشتغال‌زایی جوانان و پیشگیری از مهاجرت نخبگان، بستری برای جذب نخبگان مقیم خارج از کشور نیز فراهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نیمی از اعضای هیئت علمی تمام وقت پژوهشگاه رویان را افراد جوان و نخبه تشکیل می‌دهند؛ میانگین سنی این افراد حدود ۳۵ الی ۳۶ سال است. در حال حاضر پایه علمی جوان‌ترین هیئت علمی این مجموعه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

گوگل شرکت امنیتی Mandiant را خریداری کرد

شرکت گوگل کلود با قراردادی ۵.۴ میلیارد دلاری شرکت امنیت سایبری Mandiant را خریداری کرد. این دو شرکت اولین بار در ماه مارس پس از شکست شایعه خرید این شرکت توسط مایکروسافت، این معامله را اعلام کردند. به گفته توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، خدمات و محصولات ترکیبی دو شرکت به مشتریان کمک می‌کند تا به سمت رویکرد فعال‌تر برای عملیات امنیتی سوق داده شوند.

هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ افزایش یافت

براساس اطلاعات اخیراً منتشر شده به‌نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا هزینه سرویس تعویض باتری برای اسمارت‌فون‌های سری آیفون ۱۴ خود را افزایش دهد. به گفته منبع منتشرکننده خبر، هزینه تعویض باتری برای چهار مدل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس یکسان خواهد بود؛ این هزینه در بازار چین برابر با ۱۰۸ دلار است.

چه محصولاتی در رویداد پاییزه اپل رونمایی می‌شود؟

رویداد Far Out اپل که چهارشنبه گذشته برگزار شد به‌طورکامل بر آیفون، ایرپاد و اپل‌واچ تمرکز داشت، با این حال محصولات دیگری نیز در صف معرفی این شرکت وجود دارد. افشاگران اعلام کرده‌اند که اپل ماه آینده میلادی رویداد دیگری برای معرفی محصولات جدید خانواده مک و آیپد برگزار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در رویداد جدید اپل شاهد رونمایی از آیپد پرو M2 و نسل دهم آیپد هستیم. آیپد نسل دهم بزرگ‌ترین تغییر را در تبلت‌های استاندارد سری آیپد تجربه می‌کند و به درگاه USB-C مجهز می‌شود. به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل در حال کار بر سه مک جدید با پردازنده M2 است که شامل مک مینی، مک پرو و مک‌بوک پرو می‎‌شوند. حداقل دو مدل از این مک‌های جدید در رویداد پاییزه اپل معرفی خواهند شد.

با مجهز شدن آیپد نسل دهم به USB-C، مهاجرت همه محصولات خانواده آیپد به این درگاه تکمیل می‌شود. ممکن است این آیپد از نمایشگر ۱۰.۵ یا ۱۰.۹ اینچی استفاده کند؛ این صفحه‌نمایش در زمینه‌های دیگر مانند روشنایی و فضای رنگی تغییر خاصی تجربه نخواهد کرد. افشاگران اعلام کرده‌اند که آیپد پرو ۲۰۲۲ به پردازنده M2 مجهز خواهد شد و در دو مدل با نمایشگر ۱۱ اینچ LCD و ۱۲.۹ اینچ miniLED رونمایی خواهد شد. این محصول احتمالاً لوازم جانبی جدیدی خواهد داشت و شارژدهی بهتری ارائه خواهد کرد.

شرکت اپل در حال تکمیل مهاجرت کامپیوترهای سری مک به پردازنده اختصاصی است، با اینکه دو سال از آغاز مهاجرت می‌گذرد، مک پرو همچنان به پردازنده اینتل مجهز است. به احتمال زیاد مک پرو نسل جدید در رویداد پاییزه اپل معرفی خواهد شد، اپل احتمالاً رویداد بعدی خود را در اکتبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد کرد.

کد خبر 604901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.