بازار طلا درگیر نوسانات دلار است

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز تأثیر مستقیم بر بازار طلا و جواهر دارد، گفت: انس جهانی طلا نیز نوساناتی دارد که کمتر از نوسانات نرخ ارز بوده و تأثیر چندانی بر قیمت طلا در کشور ندارد.

آیت محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: طی روزهای اخیر با توجه به انجام سفرهای اربعین، مردم اشتیاقی به کسب‌وکار ندارند، بنابراین دادوستد چندانی در بازار انجام نمی‌شود. نوسانات قیمتی نسبت به گذشته کمتر شده است اما همچنان وجود دارد.

وی افزود: وجود نوسانات قیمتی منجر به کاهش اشتیاق مردم برای خریدوفروش مصنوعات طلا شده است. دادوستدهای فعلی به صورت محدود و بین طلافروشان در حال انجام است.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز تأثیر مستقیم بر این بازار دارد، گفت: انس جهانی طلا نیز نوساناتی دارد که کمتر از نوسانات نرخ ارز است و تأثیر چندانی بر قیمت طلا در کشور ندارد.

محمدولی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر قیمت انس جهانی کاهشی بوده و به طور کلی می‌توان گفت تأثیر نرخ انس جهانی بر بازار ایران کمتر از تأثیرات نرخ ارز است.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته _دوشنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۲۵۹,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۷۲۵.۱۴ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۴,۴۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۳۶,۹۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۲۹۷,۲۲۳ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۳۱۳,۸۳۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۲,۷۷۰ ریال رسید.

کد خبر 604752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.