گلایه شهروندان کلیشاد از جولان سگ‌های ولگرد+ پاسخ شهردار

شهروندان کلیشاد نسبت به جولان سگ‌های ولگرد و حرکت گله‌ای آن‌ها در سطح شهر گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زندگی حق مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آسایش، آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است.

سگ‌های ولگرد در شهر کلیشاد به صورت گله‌ای حرکت می‌کنند و وحشت در دل شهروندان انداخته‌اند. با توجه به در پیش‌رو بودن سال تحصیلی جدید خانواده‌ها نگران حمله سگ‌ها به فرزندانشان در راه رفتن به مدرسه هستند.

سگ‌ها برای یافتن غذا و سیر کردن شکم مدام در حال پرسه زدن در اطراف سطل‌های زباله و منازل شهروندان هستند و در مسیر راه به کودکان حمله می‌کنند و اگر شهروندان لحظه‌ای غافل شوند، اتفاق جبران‌ناپذیری برای کودکان خواهد افتاد.

شهروندان می‌گویند اگر فکری برای کنترل و جمع‌آوری این حیوانات نشود، جمعیت آن‌ها روز به روز بیشتر و مشکلاتی که برای شهر و شهروندان حادتر می‌شود.

آنان اذعان می‌کنند بارها در این خصوص به شهرداری اطلاع داده شده، اما هنوز اقدام اساسی انجام نشده است.

عده‌ای از شهروندان کلیشاد در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری شدند. شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

منتظر تخصیص فضایی برای نگهداری سگ‌ها هستیم / لزوم همکاری شرکت پسماند فلاورجان

مهدی مختاری، شهردار کلیشاد و سودرجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتقاد شهروندان درخصوص جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب در شهر، گفت: در حال حاضر طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب به صورت زنده‌گیری و نگهداری در پناهگاه مطرح شده است و منتظر هستیم فضایی برای نگهداری تعیین و در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بخش عقیم‌سازی سگ‌ها ایجاد و بخشی از این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه شهر کلیشاد و سودرجان از چهار محله کلیشاد، سودرجان، افجد و آغچه بدی تشکیل شده است، افزود: بخش‌هایی از شهر به دلیل کوهستانی بودن مورد سوءاستفاده سودجویان برای رهاسازی سگ‌ها از سوی خودروهای ناشناس قرار گرفته است.

شهردار کلیشاد وسودرجان خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر شهرداری به دلیل نداشتن تجهیزات زنده‌گیری و نگهداری سگ‌ها با چند شرکت قرارداد بسته است تا زنده‌گیری این حیوانات و انتقال آن‌ها به انجام شود.

مختاری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵ سگ جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: شهرداری برای زنده‌گیری هر سگ ۲۵۰ هزار تومان به پیمانکار پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در کارگروه ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب مقرر شد تا شرکت پسماند فلاورجان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد و نسبت به پیگیری این موضوع از طریق شهرداری‌ها و بخشداری‌ها جهت تهیه زمین و تأمین تجهیزات زیرساختی به منظور نگهداری سگ‌های بی‌صاحب اقدام کند.

کد خبر 604711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.