راه‌ و شهرسازی به تعهدات خود در منظریه عمل نکرده است

شهردار خمینی‌شهر گفت: شهرداری به ۹۵ درصد تعهدات خود در منظریه عمل کرده، اما راه‌وشهرسازی تعهدات خود را اجرایی نکرده است.

علی‌اصغر حاج‌حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه منظریه خمینی‌شهر حدود ۴۰ سال پیش منطقه‌ای بیابانی بود و به مرور پلاک‌بندی شد، اظهار کرد: بر اساس قانون، ارائه تمام خدمات در شهرک‌ها، از جمله احداث جاده، پارک، اجرای آسفالت، آتش‌نشانی و مسجد باید در طرح اولیه دیده شود.

وی افزود: طبق قانون علاوه بر آماده‌سازی خدمات، ۱۰ درصد از زمین‌های تفکیک شده باید به شهرداری واگذار می‌شد که این مهم رعایت نشده است.

شهردار خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: طبق توافقی که میان شهرداری و راه و شهرسازی انجام شده است، اجرای زیرسازی، جدول‌کشی و آسفالت در منظریه به شهرداری واگذار و تاکنون ۹۵ درصد از این تعهدات اجرایی و پارک شهروند احداث شده است.

حاجی‌حیدری با اشاره به درخواست شهروندان مبنی بر تعریض خیابان ۱۶ متری ارغوان، تاکید کرد: راه و شهرسازی می‌تواند اراضی تحت تملک خود در منظریه را برای تعریض این خیابان استفاده کند.

وی در خصوص احداث بازارچه در منطقه ارغوان، گفت: چنانچه راه و شهرسازی زمین بازارچه را اختصاص دهد، آمادگی لازم برای احداث بازارچه را داریم.

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه آسفالت پارکینگ مسجد ارغوان در دستور کار شهرداری قرار دارد، تاکید کرد: درخواست‌های زیادی برای اجرای عملیات بلوک‌فرش و نصب سرعت‌گیر وجود دارد، این موارد در شورای ترافیک بررسی و در صورت تصویب اجرایی می‌شود.

کد خبر 604661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.