آینده یزد در حوزه فیلم‌سازی درخشان است

مدیر مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره از حمایت این مرکز از استعدادهای هنری در استان‌ها خبر داد و گفت: آینده یزد در حوزه فیلم‌سازی درخشان است.

به گزارش ایمنا، محدثه پیرهادی امروز _بیست‌ویکم شهریورماه_ در نشست با اعضای باشگاه فیلم «ضُحی» اظهار کرد: این مرکز از استعدادهای هنری و سینمایی در استان‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حضور استعدادهای جوان و نوجوان در این باشگاه گفت: بی‌شک آینده روشنی در انتظار این گروه است زیرا هدف، تخصص، برنامه و مسیر خود را در حوزه فیلم‌سازی و سینما تعیین کرده‌اند و به نظر من این جمع با انگیزه‌های دینی و انقلابی، ترکیبی صحیح و کامل را تشکیل داده‌اند که امیدوارم تلاش آن‌ها به تولید آثار مؤثر منتهی شود.

مدیر مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره با بیان اینکه از مطالبات این فیلم‌سازان جوان مشخص بود که ساخت آثار تجربی و غیرسفارشی برایشان اهمیت زیادی دارد، افزود: با آموزش و ارتباط مؤثر آنان با کارشناسان و بهره‌گیری از تجربه اساتیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و همچنین حمایت نهادهای فرهنگی هنری اتفاقات خوبی در عرصه فیلم‌سازی یزد رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه آموزش، رشد و ارتقای دانش اعضای باشگاه فیلم و علاقه‌مندان سینما در استان نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های متنوع را با حضور استادان مجرب در حوزه هنری یزد برگزار کنیم. همچنین زمینه ارتباط و مشاوره بَرخط با برخی اساتید نیز مقدور خواهد بود که به حرفه‌ای‌تر شدن فضای کاری آنان کمک می‌کند.

پیرهادی بر افزایش تولید فیلم کوتاه در باشگاه فیلم حوزه هنری یزد تأکید کرد و گفت: ویژگی مشترک تمام فیلم‌های کوتاه تولیدی این باشگاه که مشاهده کردم برخورداری از ایده خوب، بدیع و لحن درست و جذاب بود و مشخص بود که اثر بر مبنای فکر و اندیشه طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این آثار از بسیاری از نمونه‌هایی که پیش‌تر مشاهده کردم جلوتر بود، اضافه کرد: این مهم نشان‌دهنده وجود استعدادهایی است که اگر جدی‌تر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود و درست هدایت شوند بی‌شک به هنرمندهای مؤثری در جامعه تبدیل خواهند شد.

مدیر مرکز تولیدات فیلم کوتاه سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: این سازمان قصد دارد در پنج استان به‌صورت متمرکز کار جدی در حوزه فیلم انجام دهد و بدیهی است که بر مبنای فضای موجود در استان کار خود را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: در استان‌هایی که فضای فیلم‌سازی در آن پررنگ‌تر است بر مبنای تعریف پروژه و هدایت طرح‌ها و در استان‌هایی که فضای فیلم‌سازی در آن کم‌رنگ است اما علاقه‌مندان به این فضا حضور دارند در حوزه آموزش فعال خواهیم بود.

پیرهادی افزود: در همه استان‌ها بر مبنای وضعیت فعلی آن‌ها و توانمندی و مسیری که طی شده برنامه داریم و با توجه به فازبندی صورت گرفته عمل خواهیم کرد.

منبع: مهر

کد خبر 604501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.