شاخص‌های تاریخی و فرهنگی در بوستان ایرانیان به نمایش گذاشته شود

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرحی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، گفت: در دوره چهارم شورای شهر طرحی برای بوستان ایرانیان تصویب شد و با ادامه این پروژه باید شاخص‌های باستانی، تاریخی و فرهنگی هر استان ساخته و در این بوستان به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _ یکشنبه بیستم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها برای افتتاح بوستان ایرانیان قابل تقدیر است، اظهار کرد: برای تکمیل این بوستان و ادامه آن، زمینی که در مجاورت این بوستان قرار دارد باید به بوستان ملحق شود.

وی ادامه داد: طراحی بوستان به گونه‌ای باید باشد که نمادها و شاخص‌های باستانی، تاریخی و فرهنگی هر استان به شکل ویژه و در ابعاد کوچک در بوستان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرحی در دوره چهارم شورای شهر، گفت: در دوره چهارم شورای شهر ایده‌ای برای طراحی این بوستان تصویب شد و با ادامه این پروژه باید شاخص‌های باستانی، تاریخی و فرهنگی هر استان ساخته و در این بوستان به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های سایر استان‌ها، تصریح کرد: چادرهای عشایری، نمادهای مختلف استان‌ها، صنایع دستی استان‌ها و کالاهای سنتی به منظور آشنایی با فرهنگ استان‌های مختلف و ایجاد جذابیت در این بوستان برای خانواده‌ها قرار داده شود.

پیرهادی با بیان اینکه راه‌اندازی این بوستان می‌تواند در پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها نقش مؤثری داشته باشد، افزود: لازم است جذابیت بوستان‌ها به ویژه بوستان ایرانیان به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها و شهروندان برای حضور در بوستان‌های فرا منطقه‌ای که خارج از بافت مسکونی است، رغبت داشته باشند.

کد خبر 604272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.