جهاد تبیین وظیفه کنونی ما در مقابل اقدامات دشمن است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت مبارز اصفهان گفت: امروز جهاد تبیین وظیفه کنونی ما در مقابل حرکت دشمن است، زیرا اگر جهاد تبیین انجام نگیرد دنیامداران دین را وسیله هوس‌رانی و شهوت‌رانی خود قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرحیم زهتاب امروز _جمعه هجدهم شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در آستانه مراسم اربعین حسینی موضوع جهاد تبیین اهل بیت، اسرای کربلا و قیام اباعبدالله مورد توجه است. در قرآن کریم سوره آل عمران آیه ۱۸۷ به موضوع جهاد تبیین اشاره شده و آمده است، رسالت انبیاء تبیین کتاب آسمانی و بیان حقایق برای مردم بود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) وظیفه علماء را در هنگامی که بدعت‌ها در جامعه ایجاد می‌شود این‌گونه دانستند که باید علم را آشکار و شبهات را برطرف کنند، ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند وقتی بدعت‌ها در امت‌ها ایجاد شد عالم دینی باید علم خود را آشکار کند. پیامبر اکرم فرمودند اگر رفع شبهه و جهاد تبیین توسط علماء صورت نگیرد لعنت خدا بر آن‌ها باد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت مبارز اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود هیئات را کانون عظیم جهاد تبیین و روشن‌گری تلقی کردند. هیئت‌ها به معنای تبیین هستند و باید معارف اسلامی در پاسخ به شبهات جوانان نسبت به انقلاب و سبک زندگی پاسخ قانع کننده داشته باشند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، جهاد تبیین به این معنا است که هدف‌گیری دشمن در هر زمان به درستی تشخیص داده و وارد عمل شویم. امروز دشمنان اسلام با توجه به تحرکات عظیم از طریق انبوه رسانه‌ها و استفاده از هزاران متخصص و پشتیبانی بزرگی که از نظر مالی و امنیتی دارند به دنبال وارونه نشان دادن و تخریب ایمان، افکار و باورهای مردم هستند لذا رهبر معظم انقلاب عرصه جهاد را تبیین و روشن‌گری دانستند.

زهتاب با بیان اینکه امروز جهاد تبیین وظیفه کنونی ما در مقابل حرکت دشمن است و اگر جهاد تبیین انجام نگیرد دنیامداران دین را وسیله هوس‌رانی و شهوت‌رانی خود قرار می‌دهند، گفت: جهاد تبیین برگرفته از کلام امیرالمومنین (ع) در وصیت معروف خود به مالک اشتر است و همچنین حضرت در نامه ۴۷ نهج البلاغه به حسنین نیز به این موضوع اشاره کردند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین و نقش راهبردی حضرت زینب (س) قافله سالار کربلا و اهل بیت (ع) در جهانی شدن قیام کربلا موثر دانست و افزود: تبیین یعنی نورافشانی بر تاریکی‌ها، جنگ با دروغ پردازی‌ها و کنار زدن پرده‌ها و آشکار کردن حقایق که نیاز به مجاهدت بزرگی دارد، در این راستا حضرت زینب (س) با مجاهدت تمام نقشه‌های شیطانی دستگاه یزید را آشکار کردند و این پیام عظیم عاشورای حسینی را تا روز قیامت به مسلمانان رساند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت مبارز اصفهان خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه با به کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهان اسلام با تمرکز راهبردی و جنگ شناختی در بستر جنگ نرم و تبلیغاتی تلاش برای گمراه کردن جامعه به ویژه نسل جوان و نقش تاثیرگذار جامعه و مخدوش کردن اصل انقلاب اسلامی و قیام حضرت امام (ره) از نظام ولایی و جمهوری اسلامی، تحریف دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز هیمنه استکبار می‌ترسد، اضافه کرد: مقابله با ملت قهرمان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، کوچک شمردن صعودهای چهل ساله جمهوری اسلامی و پیشرفت‌هایی که به برکت ولایت فقیه و دفاع مقدس در عرصه‌های علم‌وفناوری، ایجاد زیرساخت‌ها و تولید هزاران شرکت دانش بنیان و ده‌ها طرح بزرگ از جمله تولید چرخه سوخت هسته‌ای و فراوری نانو به وجود آمده است از سیاست‌ها و رویکردهای استکبارستیزی است.

زهتاب گفت: در حال حاضر دشمن تلاش بر ایجاد ذهنیت منفی دارد تا جوانان و مردم را از انقلاب و نظام اسلامی و آینده ناامید کند. از این رو باید در مقابل هجمه دشمن، جهاد تبیین و روشنگری داشته باشیم، همچنین هم راستایی با نقشه‌های کلان جمهوری اسلامی و توکل بر خدا از الزامات جهاد تبیین و روشنگری است که رهبر معظم انقلاب هم به این الزامات تاکید دارند.

وی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین امروز توسط رسانه‌های دنیا سانسور خبری می‌شود چرا که این حرکت پایگاه حضور در شاهراه ولایت و نمایشی برای اثبات زیبایی‌های امام حسین (ع) و زشتی‌های بنی امیه و یزید ملعون است. اربعین نشان داد که همه بزرگان از شرافت اهل بیت (ع) پاسداری می‌کنند.

کد خبر 603683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.