توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد که در این ایام استفاده از ماسک، غذای سالم، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را فراموش نکنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی «همراه با حکیمان» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ارتباط با حماسه راهپیمایی اربعین، تدابیر میدانی را در مرزهای شلمچه و مهران که ۹۰ درصد ترددها از این مرزها صورت می‌گیرد، داشتیم و عمده نگرانی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی بود که در این خصوص ضمن بیان توصیه‌ها، کانکس‌ها و امکانات لازم را فراهم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال مرکز بهداشتی و درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم و برخی نیروهای بهداشتی داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران هم از ظرفیت کانکس‌ها و سازه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بهره گرفتیم. ضمن اینکه در عراق مدیریت با جمعیت هلال احمر است و هر نیروی حوزه سلامت که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود، نیاز به مرخصی ندارد و سفرش مأموریت محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین پس از این ایام هم برای زائران پیاده امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه میزبان استفاده شود.

عین‌اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق ۱۵۴ میلیون دُز واکسن و ثبت اعداد ۹۱، ۸۶ و ۷۲ درصد در دُزهای اول تا سوم، حاشیه امن خوبی داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما در این روزها بر تزریق دُز یادآور، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی تاکید داریم و اینکه زائران اربعین در زمان بازگشت به ایران همکاری لازم را با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها داشته باشند.

وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم بدون توجه به تعداد دُزهای دریافتی واکسن کرونا هرچه سریع‌تر دُز یادآور را دریافت کنند و بدانند که کرونا هنوز پایان نیافته و بهترین کار برای دوری از این ویروس منحوس دریافت سالانه یک بار دُز یادآور تا زمان پایان این همه‌گیری است.

کد خبر 603602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.