در طرح «دارویار» نباید هیچ‌گونه پرداختی از جیب مردم افزایش یابد

رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: در طرح «دارویار» نباید هیچ‌گونه پرداختی از جیب مردم افزایش یابد و برای اینکه تورمی در حوزه دارو به مردم تحمیل نشود، یارانه ویژه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص یافته است و به تمام داروخانه‌های سطح کشور اعلام شده و این طرح به درستی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میرهاشم موسوی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در سفر به کاشان و حاشیه آئین افتتاح هتلینگ بیمارستان شبیه‌خوانی، اظهار کرد: امروز توفیق داریم در شهر دارالمومنین، حضور پیدا کردیم تا در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران قدمی برداریم.

وی افزود: تأمین اجتماعی راهبردهای اصلی خود در این دوره را در برنامه‌های بلندمدتی که برای خود ترسیم کرده توسعه خدمت در همه عرصه‌ها به خصوص حوزه درمان که اولویت‌های این دولت است، می‌داند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی طرح دارویار را یکی از این برنامه‌ها معرفی کرد و گفت: تأمین اجتماعی در کنار همین طرح مفتخر است که ریالی از جیب مردم برای درمان پرداخت نشود.

پوشش بیشتر اقلام دارویی و درمانی

به گفته موسوی، در طرح دارویار هیچ گونه پرداختی از جیب مردم نباید افزایش یابد و برای اینکه تورمی در حوزه دارو به مردم تحمیل نشود، یارانه ویژه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص یافته است و به تمام داروخانه‌های سطح کشور اعلام شده و این طرح به درستی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث درمان بسیار برای دولت سیزدهم مهم است و این سازمان پرداخت دقیق و به موقع به مستمری بگیران با ارتقا و افزایش خدمات را نیز علاوه بر درمان پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمار ما نباید به جز رنج بیماری دردی داشته باشد و استرس هزینه‌های درمان را نباید داشته باشد ما باید توسعه کمیت و کیفیت را جزو افق‌های راهبردی خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امروز در پوشش اقلام دارویی و درمانی گسترش خوبی ایجاد شده و حدود ۴۷ قلم دارو در بخش بیمه‌های درمانی قرار گرفته است.

اولویت موضوع جمعیت و فرزندآوری با پویش درمان ناباروری در شبکه درمانی

وی موضوع جمعیت فرزندآوری در جامعه را از دیگر اولویت‌های دولت دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید در جهت افزایش ارتقای کیفیت و کمیت این حوزه بکوشند و همچنین پویش درمان ناباروری را در شبکه‌های درمان شاهد هستیم که باید در این خصوص نیز کشور را قوی کنیم.

موسوی تصریح کرد: تأمین اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون نفر با حدود ۴۳ درصد جامعه مرتبط است و ۵۰ هزار طرف قرارداد دارد که حوزه خدمات‌رسانی سلامت را با اثربخشی این نوع خدمات و ایجاد رضایت در مردم شاهد است.

به گزارش ایمنا، دکتر میرهاشم موسوی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه _ برای افتتاح بخش هتلینگ بیمارستان شبیه‌خوانی به کاشان سفر کرد.

کد خبر 603472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.