مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان به زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی»، «بهره‌برداری از ۲ پروژه ترافیکی شهر با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار»، «سرویس دوشنبه‌های باغ رضوان فعال شد»، «پایان عملیات احداث پل خروجی شهرک شهید کشوری تا مهرماه ۱۴۰۱»، «خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی افتتاح شد»، «استفاده از دانش‌بنیان‌ها برای کاهش معضلات حمل‌ونقل / ۲۰۰ اتوبوس بازسازی می‌شود»، «شورای تکریم ارباب رجوع تشکیل شود»، «حق و حقوق پیمانکاران شهرداری پرداخت شود»، «نقشه راه سال آینده مدیریت شهری ترسیم شود» و «مدیریت شهری در خدمت به زائران حسینی به بهترین شکل عمل کند» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان به زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی

مهدی بقایی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از تجهیز موکب‌های خدمتگزاری به زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی توسط شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و گفت: تعداد ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری اصفهان جهت خدمت‌رسانی به موکب‌های شهر اصفهان و نظافت شهر کربلا به این سفر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه دستگاه رنومیدلام دوکابین با تجهیزات کامل امداد، نجات و اطفا با ۱۷ نیروی مجرب از دیگر تدارکاتی است که شهرداری اصفهان برای اعزام به کربلا در نظر گرفته است، افزود: این خودروها دارای تجهیزاتی همچون چادر مسافرتی، کف‌کش، لجن‌کش، موتور و دوربین است.

بهره‌برداری از ۲ پروژه ترافیکی شهر با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه جداسازی خطوط اتوبوس از ترافیک شهری چندسالی است که در شهر اصفهان آغاز و سبب کاهش چشمگیر زمان جابه‌جایی مسافران شده است، اظهار کرد: به‌منظور ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تسهیل در عبور و مرور آنها، چهارمین خط اتوبوس BRT در اصفهان احداث شد.

وی با اشاره به اینکه خط چهارم BRT شرقی-غربی است، ادامه داد: این خط از پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری جی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شیخ بهایی و آتشگاه به پایانه سه‌راه درچه ختم می‌شود.

سرویس دوشنبه‌های باغ رضوان فعال شد

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از فعال شدن سرویس دوشنبه‌های باغ رضوان خبر داد و گفت: سرویس اتوبوس روزهای دوشنبه، از ایستگاه باغ‌قوشخانه به سمت آرامستان باغ رضوان حرکت می‌کند و مجدد شهروندان را به سمت ایستگاه باغ‌قوشخانه بازمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌ها با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با توجه به درخواست شهروندان برای دایر کردن سرویس روزهای دوشنبه برای آرامستان باغ رضوان اقدام کرد، افزود: این سرویس از ساعت ۱۴ از ایستگاه باغ‌قوشخانه به سمت آرامستان باغ رضوان حرکت می‌کند و مجدد شهروندان را به سمت ایستگاه باغ‌قوشخانه بازمی‌گرداند.

پایان عملیات احداث پل خروجی شهرک شهید کشوری تا مهرماه ۱۴۰۱

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از پایان عملیات احداث پل خروجی شهرک شهید کشوری تا مهرماه ۱۴۰۱ با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این پروژه در منطقه شش شهرداری اصفهان واقع شده است که در فاز اول احداث پل دایرکشنال در خروجی شهرک شهید کشوری هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ادامه عملیات در قالب فاز ۲ و تکمیلی پل در حال اجرا است.

خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی افتتاح شد

خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان روز گذشته _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلان‌شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که مسیر این خط از پایانه جی، خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی، آتشگاه تا سه‌راه درچه است؛ همچنین برای اجرای این طرح از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پایانه مسافربری جی به عنوان محور طرح خط اتوبوس تندروی شرقی-غربی اصفهان برای استفاده شهروندان، مسافران و گردشگران استفاده شده است.

استفاده از دانش‌بنیان‌ها برای کاهش معضلات حمل‌ونقل / ۲۰۰ اتوبوس بازسازی می‌شود

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکنون ۱۷۳ اتوبوس ۱۲ متری توسط مدیریت شهری اصفهان با مشارکت دولت خریداری شده است که طی سال جاری به مرور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود؛ همچنین در کنار ۱۰۰ اتوبوس ۸.۵ متری، شهرداری در حال مذاکره برای بررسی امکان خرید ۱۰۰ اتوبوس دیگر است تا نهایت تلاش برای نوسازی ناوگان انجام بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات برای بازسازی حداقل حدود ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های موجود در حال انجام است و آغاز به‌کار سامانه‌های هوشمند ناوبری اتوبوس برای استفاده بهتر و هدفمند شهروندان از اتوبوس‌ها، توسعه دو خط BRT، استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه ترافیک و تلاش برای استفاده از روش‌های مختلف جهت اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر از دیگر اقدامات برای کاهش معضلات این حوزه است.

شورای تکریم ارباب رجوع تشکیل شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان‌های شهرداری به صورت روزانه خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند که ممکن است یک پوستر در یک روز یا هفته به ذائقه یک گروه خوش نیاید، اما توهین کردن و الفاظی که کل شخصیت سازمان را نشانه بگیرد، اقدام نادرستی است.

حق و حقوق پیمانکاران شهرداری پرداخت شود

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری باید در خصوص پرداخت حق و حقوق پیمانکاران خود پیگیری‌های لازم را انجام دهد، گفت: نزدیک پنج ماه از رویداد جام مولای عرشیان می‌گذرد و حق‌الزحمه عکاسان و خبرنگارانی که فعالیت داشتند، پرداخت نشده است که معاونت فرهنگی باید در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد و شهرداری نیز پاسخگو باشد.

نقشه راه سال آینده مدیریت شهری ترسیم شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از هیئت رئیسه شورای ششم شهر درخواست می‌کنم فرصت‌هایی را برای بررسی عملکرد تمام کارگروه‌ها، کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه تعیین کنند تا بحث‌ها به صورت تخصصی دنبال و نقشه راه سال جدید ارائه شود.

مدیریت شهری در خدمت به زائران حسینی به بهترین شکل عمل کند

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم نقش خود را در امر خدمت به زائران حسینی به بهترین شکل ممکن ایفا کند، گفت: فرهنگ حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی که در سال‌های اخیر رواج یافته است، در حال تمدن‌سازی است، در این راستا تمام افراد، اقشار و گروه‌ها باید نقش و سهم خود را در این عرصه انجام دهد و از این فرهنگ جا نمانند.

وی با بیان اینکه مراسم باشکوه اربعین حسینی با حضور ملیت‌ها و مذاهب مختلف، کارکردهای بسیاری دارد، ادامه داد: از محوری‌ترین و مهم‌ترین کارکردهای اربعین ایجاد محبت و همدلی بین مردم به منزله عنصر مهم و اساسی در شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

کد خبر 603256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.